Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Jag längtar till jul!!!

Mariohnym: Å, va härligt med knodden till november. Vår son i magen nu är beräknad till 22 december så finare julklapp kan vi ju inte få. Hade dock önskat honom till lucia om jag fick. Så vi får va hemma på jul! Lite snö också hade suttit fint men det är inte ofta det snöar på julafton här. Förra året bodde vi på spa 26-28/12 och då kom det MASSA snö dock! Väldigt mysigt!

• Bjornis

Ang pynt så har jag nästan inga tomtar men mycket halmdekorationer, massor med ljus, "julblommor", byter ut alla textilier mot juliga sådana osv. Jag kör på jul alá Carl Larsson så gott det går kan man väl säga. Men visst har jag ett par tomtar (säg kanske 5) men det är mest såna jag ärvt eller som vi fått, bland annat en liten ljusstake med en tomte i släde där man kan sätta ett litet julgransljus i. Den är fin.

• Bjornis
    Mariohn skrev 2010-09-15 22:29:49 följande:
    Underbart ju!! Men om allt går bra får ni ju åka hem! Då kommer ni hem till alla kära på julafton och får visa upp den lilla knatten! Underbart
    Ja, i år känner jag dock att det inte skulle göra nåt om vi bara är VI (jag, maken och knodden) på julafton. Helst vill jag ha MIN familj hos mig men de bor 80 mil bort så de kommer inte åka ner till jul med risk för att bli sittande när jag ligger på BB. Min mans familj förstör bara julen på nåt sätt så de kan stanna hemma, haha. De är alldeles för OJULIGA och har inte alls rätt "anda" för att få komma och titta på vårt "jesusbarn". Haha.
  • Bjornis
    Mariohn skrev 2010-09-15 22:36:38 följande:
    Packa en ljusstake i BB-väskan  Man kan sätta upp den på rummet

Absolut, vilket bra tips! 
    Men vet inte om jag vågar ladda mp3:n med jullåtar med risk för att förknippa dem med nån form av smärta. Haha.

Sassus: Bra att va på hemmaplan iaf då är det ju ERA spelregler som gäller. Hatar att inte va på ett ställe där man känner sig hemma på jul eller där folk inte bryr sig om att knappt pynta utan som min mans mamma brukar ha en gles tall med alldeles för lite pynt i! Kräks

Ja, pyjamas och bok idén tar jag också med mig för framtiden!
  • Bjornis
    Carolaj83 skrev 2010-09-16 10:19:12 följande:
    när börjar ikea med sina julsaker???????

på mitt jobb(jula) åker allt fram mitten på okt i år
    i katalogen som kommer i veckan finns en hel del fina julgrejer
    Runt vecka 39 (så om ett par veckor) är ofta lite olika i olika varuhus när man har tid att bygga julen. Men snart så!
  • Bjornis
    Muuulin skrev 2010-09-16 15:07:48 följande:
    Jag har tur som är tillsammans med en elektriker. Saknas det ett uttag, ja då sitter det ett uttag där ganska snart ;) 
    Det går inte att dra en lång skarvsladd från närmaste uttag då ? En billigare lösning än att anlita en elektriker kanske ;) 
    Man behöver inte va ihop med en elektriker för att få ett nytt uttag. Haha. Men han kanske BORDE va elektriker!
  • Bjornis
    Muuulin skrev 2010-09-16 15:43:44 följande:
    Haha ne inte så ja menade ;)  Men finns dom som inte alls kan sånt, och MÅSTE anlita en elektriker ;)
    Så därför är det bra att jag är tillsammans med en elektriker, plus att han har allt ute i bilen, så det blir fort gjort ;) 
    Ja, jag har alltid önskat att min man VORE hantverkare på riktigt. Han är bara händig och även om han är händig så är det ju vissa saker han inte FÅR göra. Så lyx att ha en riktigt elektriker hemma inte bara en wannabe!
  • Bjornis

Grattis murunen!! Själv har jag bf den 22 dec. Och ang bakningen så bakar jag nog första lussebullarna i början av november och mju pepparkaka nån gång då  också men kansek bara en sats som man går och småäter av i en vecka eller två sen drar jag igång med mera bak i mitten/slutet av november så jag är rätt tidig. Men så ÄLSKAR jag att baka och älskar julen.

Nu har jag beställt boken vinterns goda ting som nån här inne tipsade om. Den ligger bara och väntar på mig i servicebutiken men jag jobbar hela tiden när det är öppet men på måndag är jag ledig och ska dit så fort de öppnar och sen gotta ner mig med boken och planera min mammaledighet. Hehe.

• Bjornis
    Mariohn skrev 2010-09-20 12:23:08 följande:
    Lite stämning Tomte

">

Detta är nog en av de bästa jullåtarna. Älskar Luther Wandross! 

Jag har beställt lite böcker från Adlibris som julklapp till bliviande farmor, mormor och farfar.
    Denna:
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163197499
    Nu har de kommit, ska strax till lokala butiken och hämta!

Å, den sju sorters julkakor hade inte jag sett. Måste köpa!!
  • Bjornis
    Mariohn skrev 2010-09-20 12:54:42 följande:
    Vilken fantastiskt charmig idé! Köper direkt!
    Ja, jag har inte nån mormor/farmor osv i släkten. Farmor, farfar och morfar dog innan jag föddes och mormor dog när jag var 20 men var dålig i många år innan och jag önskar att jag fått veta mer om hennes och morfars liv! Min pappa finns inte i livet längre (vi hade nog dock inte haft kontakt ändå iofs) men mitt blivande barn har en mormor, farmor och farfar som förhoppningsvis lever många år till men jag vill ge dem chansen att berätta lite för sitt blivande barnbarn så att om nåt händer om 10 år så finns det något nedskrivet. Tyckte det var sött. Och priset på adlibris var så sjukt mkt bättre än på alla andra sajter jag kollade. Nån sån "barnsajt" skulle ha 150:- mer?! Haha. Galet.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!