Frökenolson skrev 2010-08-08 19:00:57 följande:
Det var någon annan som skrev ang att dekorera trädgården. Jag har satt en stor gammal hästkärra i trädgården, som jag ändrar efter säsong, just nu är den full av rosa och vita blommor, till hösten är den full med pumpor, till jul har jag inte lyckats så bra än, skall försöka sätta i en gran och kanske slå in någon form av paket i vaxduk eller nåt, någpon annan som har tips vad jag kan fylla vagenen med i juletid?
Sen tar jag fram en gammal kjälke som jag ställer på brunnen, och på den lite granris och en ljuslykta, det blir mysigt...
Sen givetvis en traditionell slinga och ris runt altanräcket. På altanen står en stor granbock. Jag vill pynta ännu mer i år ute, vi satten en stor bygglampa under en av våra stor björkar i vintras, när det var en jäkla massa snö, det var otroligt vackert, jag skulle vilja ha så hela tiden... men får hitta någon bättre belysning i så fall, som inte drar så mycket el...men det borde man kunna lösa ganska lätt...
nu får vi hoppas tiden flyter på snabbt tjejer!!
jag skulle stoppa dit en julkärve och en liten gran med talgbollar och ett par röda band