Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

BossHoss skrev 2018-11-23 12:22:04 följande:
    Menade mest att jag tidigare sagt att Black Friday rean inte är så fantastisk som folk tror, jag väntar hellre till närmare jul då jag tycker reorna är bättre. Men nu föll jag dit trots allt för att få sakerna innan jul..

Men hon vill verkligen ha det, och det var faktiskt 30% rea vilket stämmer med det vi sett tidigare
    Snyggt

Har köpt en bok som släpptes för en och en halv vecka sedan.
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2018-11-23 12:08:40 följande:
    Sånt tycker jag är okej. Har mm ändå avsikten att handla en vara så kan man ju lika gärna göra det på rean. :)
    Det håller jag med om.
  • Nandez
    legomum skrev 2018-11-24 09:24:42 följande:

Blev visst lite inköp i ändå igår. En router till storbarnet och ett legoset vi kikat på som vi behövde till barnen.

Hade heller inte en aning om att gubben gick förbi akvarieaffären och fyndade lite.

Det blev en hel del mindre än ordinarie pris men det blev mer inköp än jag tänkt. Däremot var det inget onödigt utan bra ha grejer.

Har köpt en bok och sparade en liten slant, hade tänkt köpa den ändå. 
  • Nandez
    molly50 skrev 2018-11-24 11:59:54 följande:
    Mysigt! 
    Jag ska gå ut och ge de små liven mat idag. 
    Då blir dom glada
  • Nandez
    Aniiee skrev 2018-11-24 14:42:52 följande:

Vi har ett tunt, tunt litet lager snö här idag. Det har dock smält från några tak som solen når.

Lite vitt på backen här också.
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2018-11-26 17:37:17 följande:

Vi har fortfarande ingen snö ( bor i norra Ångermanland). Däremot är det tjockt med rimfost, jättevackert gnistrande i den bleka novembersolen.

Vi fuskade i helgen och sätt upp stakar och julgardiner på landet och hade dem tända hela lördgskvällen och söndagsmorgonen. Mer julpynt får komma upp senare. Eftersom det är en släktgård finns det julpynt från flera generationer. Så kul med gamla saker med en historia och snart är det väl min sons tur att få bidra med något som han gjort själv. Han är femte generationen på gården.

Vi har också tagit fram ljusstakar och adventsstjärnor samt gardiner. När vi var iväg och handlade såg att många redan hade ljusstakar och stjärnor i fönstren.
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2018-11-26 17:59:09 följande:
    Jag har också sett att det är flera som redan har stakar och stjärnor. Jag tycker att stakarna ska tändas tidigast lördag innan 1a advent. Fast kunde inte motstå att tända dem på landet. Eller så kan man göra som våra grannar, de sätt upp stakar i fönstren för två-tre veckor sen men har inte tänt dem än.
    Vi tänder dom en vecka innan.
  • Nandez
    UndrandeSökare skrev 2018-11-27 12:50:38 följande:
    Är det nån här som ska laga julgodis innan jul?
    Vilka sorter ska ni göra?
    Nån som har något tips på recept på gott julgodis? smile1.gif
    Vi skippar att göra eget godis, har tyvärr inget recept.
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2018-11-27 14:26:59 följande:
    Så tråkigt. Annars var NKs julskyltning något jag minns vi åkte in och kollade på ibland då jag var liten och bodde i Sthlm.

Det verkar ju försvinna mer och mer även i mindre städer. I mitt lilla samhälle brukar butikerna hålla öppet, men vissa har haft julskyltning i flera veckor. Sen är det eld på torget, Ica och coop brukar bjuda på fika/glögg och barnen får träffa tomten som brukar hålla till på vårdcentralen (av alla ställen :) ).
    Det är fullt med folk, och det är väl det som lockar mest, att träffa gamla bekanta. Julmusik i högtalare och lite sådär julmysigt om det är snö..
    Ja, det är trist när det blir så.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!