Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Nandez skrev 2024-11-06 22:11:14 följande:

Funderar på att sätta upp en ljusslinga ute i helgenTomte

Samma här. Glad
  • molly50
    Anonym (Ensam i jul) skrev 2024-11-06 22:39:14 följande:

Förstår att många tycker att julen är underbar på olikavis. 
    Dock finns det varianter -  min första jul utan min dotter.
    Så många gamla som sitter ensamma på jul. Är väl est en högtidav ensamhet och ångest.
     Man bara SKA ha sin familj nära. 
    Har valt bort mycket av det och varit tomte hos som behöver eller vill ha en tomte.
    Hos barn och vuxna. 
    Jul är ren skit för så många, tyvärr!

Förstår att det måste kännas jobbigt för dig.
    Men fint att du ställer upp och är tomte för de som behöver och/eller vill ha.
  • molly50
    Nandez skrev 2024-11-07 21:40:35 följande:

I morgon ska det nog sättas upp ljusslingor ute

Funderar också på det. Glad
  • molly50
    Nandez skrev 2024-11-09 23:08:22 följande:
    Hann  inte idag så det får bli i morgonGlad
    Jag hade tänkt göra det igår,men min käre make verkar ha städat bort alla slingorna. 
    Jag hittade bara granarna som vi brukar ha utanför ytterdörren och dörren till uterummet.
    Plus en liten slinga som jag har satt i en kruka med ljung på balkongen.
  • molly50
    Anonym (Grinchen) skrev 2024-11-09 13:31:08 följande:

Jag tycker inte att julen är något speciellt och förundras över människor som ts som går in till hundra procent och bara älskar julen. Vad är det att älska med julen? Som med allt annat är det ett kommersiellt jippo med dyra julklappar, missnöje över fel julklappar, bråk om vem som ska göra vad och vilken mat som ska vara på julbordet och var man ska fira julafton, stress att åka runt till släktingar och föräldrar som är skilda. Julmat är överskattat, glögg är äckligt och jag har aldrig fattat grejen med att se samma Kalle Anka om och om igen. Har ni så tråkiga liv att julen verkligen är höjdpunkten på året?

För min del så handlar det inte om julklappar utan om den gemenskap man får nr man umgås under julen och allt pyntande.
    Jag älskar när man kan lysa upp vintermörkret med ljusstakar,stjärnor och ljusslingor osv.
    Allt blir vad man gör det till.
  • molly50
    Mayjel skrev 2024-11-11 10:34:41 följande:

Förstår inte riktigt vad grincharna har i denna positiva jultråd att göra?

Är själv mer än nöjd över årets julvärd iallafall. Hade hoppats på hen eller Carina Berg. Två ödmjuka, jordnära programledare som förlitar sig på sin talang i första hand och inte, likt vissa andra skräpkändisar, går in för att synas och väsnas så mycket de orkar.

Jag håller med.

Och ja<g tycker också att valet av årets julvärd var bra. Glad
  • molly50
    MissFrost skrev 2024-11-11 10:57:21 följande:

Hm, fattar heller inte vad grinchar har i en positiv jultråd att göra. Samma sak som i en julgrupp på Facebook där folk ska klaga över att man pratar om julen över hela året. För vissa måste tydligen uttrycka sig att på sommaren minsann kan man ej prata om julen. Varför vara med i en julgrupp om man inte kan prata om julen när som? Eller så blir en del folk rabiata över att det finns personer som redan har julpyntat. 

Nåja, åter till årets julvärd: Mark Levengood är väldigt varm och mysig så jag är glad över att han är årets julvärd. Tomte

Håller med dig. Vill man inte prata om eller fira julen så står det ju en fritt att vara med i en julgrupp eller tråd.
    Man kan ju dessutom välja att inte få aviseringar från dessa grupper/trådar under t ex sommarhalvåret.

Ja,det känns som att det kan bli en riktig mysfaktor med honom som julvärd. Glad
  • molly50
    Nandez skrev 2024-11-11 20:43:36 följande:

En ljusslinga lyser så fint, vi har inte hunnit klart ännuTomte

Jag har hittat slingorna och fått upp de flesta av dem nu. Har en kvar plus lite annat småfix som behöver göras. Men det måste maken hjälpa mig med. Glad
  • molly50
    Nandez skrev 2024-11-11 20:53:52 följande:
    MysigtGladTomte

Såg idag att flera grannar satt upp slingornaTomte
    Ja,det är samma här. Några har även satt upp ljusstakar och stjärnor. GladTomte
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!