Jag längtar till jul!!!
Funderar på att sätta upp en ljusslinga ute i helgen
Funderar på att sätta upp en ljusslinga ute i helgen
Förstår att många tycker att julen är underbar på olikavis.
Dock finns det varianter - min första jul utan min dotter.
Så många gamla som sitter ensamma på jul. Är väl est en högtidav ensamhet och ångest.
Man bara SKA ha sin familj nära.
Har valt bort mycket av det och varit tomte hos som behöver eller vill ha en tomte.
Hos barn och vuxna.
Jul är ren skit för så många, tyvärr!
I morgon ska det nog sättas upp ljusslingor ute
Jag tycker inte att julen är något speciellt och förundras över människor som ts som går in till hundra procent och bara älskar julen. Vad är det att älska med julen? Som med allt annat är det ett kommersiellt jippo med dyra julklappar, missnöje över fel julklappar, bråk om vem som ska göra vad och vilken mat som ska vara på julbordet och var man ska fira julafton, stress att åka runt till släktingar och föräldrar som är skilda. Julmat är överskattat, glögg är äckligt och jag har aldrig fattat grejen med att se samma Kalle Anka om och om igen. Har ni så tråkiga liv att julen verkligen är höjdpunkten på året?
Förstår inte riktigt vad grincharna har i denna positiva jultråd att göra?
Är själv mer än nöjd över årets julvärd iallafall. Hade hoppats på hen eller Carina Berg. Två ödmjuka, jordnära programledare som förlitar sig på sin talang i första hand och inte, likt vissa andra skräpkändisar, går in för att synas och väsnas så mycket de orkar.
Hm, fattar heller inte vad grinchar har i en positiv jultråd att göra. Samma sak som i en julgrupp på Facebook där folk ska klaga över att man pratar om julen över hela året. För vissa måste tydligen uttrycka sig att på sommaren minsann kan man ej prata om julen. Varför vara med i en julgrupp om man inte kan prata om julen när som? Eller så blir en del folk rabiata över att det finns personer som redan har julpyntat.
Nåja, åter till årets julvärd: Mark Levengood är väldigt varm och mysig så jag är glad över att han är årets julvärd.
En ljusslinga lyser så fint, vi har inte hunnit klart ännu