Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

LFF skrev 2018-11-12 12:45:42 följande:
    Här är vi två som avskyr att åka till IKEA så vi har analyserat det där Numera (sen 5 år tillbaks i tiden när killarna kom) så får pappan åka själv dit och då är det att hänga på låset som gäller. Då sitter de flesta fortfarande upptagna med att äta frukost. 

Att åka dit vid lunchtid på vardagar är också ok eftersom de flesta som är där står i lunchkön .-D

En fd jobbarkompis till sambon upptäckte att den bästa tiden, alla kategorier, att åka till IKEA var när det var något mästerskap i fotboll och Sverige hade match. Då var det folktomt! Tyvärr har vi ju inget sådant i närtid. 

Om det är saker du ska ha som finns på ta-själv-lagret, skriv upp hyllplats etc innan så sparar du tid även där i "helvetets varuhus".

*minns tillbaks till en tid då jag älskade både IKEA och mellandagsrea när man var ung och inte så klok*
    Bra tips på tider att besöka Ikea.
  • Nandez
    Aniiee skrev 2018-11-12 20:05:44 följande:

Jag klistrar in det här här också, just because.....

Eftersom det bara är jag och ugan på julen i år så ska vi göra lite nytt, roligt istället för de gamla klassikerna (några sånna blir det, ex skinka och revbensspjäll).
    Så för tillfället ser menyn för övrigt ut så här (kan komma att ändras):
    Ny sill (vet ännu inte vad det blir, jag gör en ny sill varje år)
    Laxlåda med varmrökt lax
    Kycklingleverpastej (som förmodligen mest kommer ätas upp av hundarna =P)
    Grynsallad med saffranskokta betor & rötter
    Rostade rödbetor
    Något med kalkon
    Och så the regular trimmings.... och godis. Och efterrätter.
    Spännande
  • Nandez
    BossHoss skrev 2018-11-15 14:09:37 följande:

Längtar så till jul

Min första ätardag på två månader (längtar efter bröd och min första dag på fem månader med goooodis och choklad...Mmmmmmmmmm

och ja och det skall bli kul med julfirande med...presenter. familj och det där...

Inte så långt kvar nu.
  • Nandez
    legomum skrev 2018-11-16 00:49:57 följande:

15 dagar till december. 16 till första advent. Hur mycket jag än längtar och älskar julen så blir jag lika förvånad varje år.

Helt plötsligt är det liksom dags.

Inte mig emot direkt.

Tiden går fort.
  • Nandez
    K Kalle skrev 2018-11-16 08:17:16 följande:

Jag käkade lussebulle och risgrynsgröt i går. Gröt på tub, men funkar ändå. Jag hade tänkt hålla mig till advent, men det gick inte.

Det har jag också ätit, kunde inte heller vänta. 
  • Nandez
    BossHoss skrev 2018-11-15 14:17:14 följande:
    Nä det drar ihop sig som flickan sa... 
    Ha, ha
  • Nandez
    matilda maräng skrev 2018-11-16 21:45:09 följande:

Denna helg ska det bakas lite julinspirerat här. Mjuk pepparkaka, saffransmuffins och kryddbröd. Och det är möjligt att bagaren behöver lite stärkande glögg under tiden.

Mysigt
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!