Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

fluu skrev 2014-11-17 15:11:22 följande:
    Pepparkaka! Polkagrissmak har jag ätit året runt och det är(eller var åtminstone när jag var liten) en vanlig smak på strössel så jag förknippar glass och polkagris mest med varma sommardagar på stranden faktiskt.
    Ok! Jag förknippar polkagrisar med hela året men främst jul eftersom vi gjort polkagrisar till jul i 4 generationer nu =) Så det är lite speciellt, även om jag äter polkagrisar året runt.
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Aniiee
    nozpa skrev 2014-11-17 15:52:44 följande:

Är inte överförtjust i just pepparkaka. Så jag hade absolut valt polkagris. Men pepparkaka förknippas nog mer med julen. Fast poklagris är för mig väldigt juligt. Påminner om när man var liten och firade med mormor och morfar. :)

Visst är det lurigt Solig
  • Aniiee
    Stjärnfall skrev 2014-11-18 13:53:21 följande:
    Såg nån variant i affären häromdagen med Non Stop i. Det stod "Limited edition" och var något jul-/vintermotiv på, så det kanske är den som är årets "julsmak"?
    Jag ÄLSKAR chokladkakan med non stop i. Blev nästan lite lack när jag insåg att den var borta. Men att kalla den för "julsmak" år ju fånigt av marabou isf. Ungefär som när de kom med "vinter vit" och så var det bara en vit chokladkaka... geez, liksom. Nej, deras bästa julsmak-variant var den med pepparkakskryddor som "nibs". Den var god! Men det är typ bara jag i hela sverige som tycker det =/
    pensé skrev 2014-11-18 15:10:08 följande:

Nä, hittar inget :(

Marabous hemsida är hopplös och uppdateras typ aldrig. 
  • Aniiee
    Koppkaka skrev 2014-11-18 15:32:52 följande:
    Jag vägrade ens smaka den för det var en massa kardemumma i. Avskyr, AVSKYR kardemumma :P
    Kardemumma är GOTT Skrikandes

Solig Inte välrdens enklaste smak, faktiskt. Många som inte tycker om kardemumma.

Men lite fantasi tycker jag att marabou kan ha. 
  • Aniiee
    5by5 skrev 2014-11-19 12:24:04 följande:

Julstämningen börjar smyga sig på. Har så mycket att göra dock - hur ska man hinna? Ska sälja mina smycken på julmarknad om 1,5 vecka och det tar all min tid just nu! Jag som skulle börja julen lite tidigare i år för att hinna med!

Börja med att göra upp en plan. Den mesta julstressen och "hinner inte" beror på att man inte riktigt vet vad man ska göra när. Sätt dig med almanackan.
  • Aniiee

Ok, så det är i alla fall någon som man borde gilla? Right, I'm game!

• Aniiee

Jag fick en trevlig liten receptsamling med julbak från Milda i Mersmak idag. Visst, reklam, jag vet, men recept är alltid roligt. Undrade just varför Mersmak var så tjock... 36 recept, om man man räknar med kristyr och glasyrer, saffranskladdkaka och pepparkaksstubbe står nog högst på listan, om jag känner folk rätt.

• Aniiee
    fluu skrev 2014-11-27 19:35:38 följande:

För första gången i år så känner jag mig lite julstressad. Jag är lite orolig att hamna efter i schemat då två tredjedelar av familjen drabbats av pest( dock inte jag själv, STOPPA PRESSARNA!)och julbaket måste skjutas på..... *försöker tänka positivt*

Pest var länge sen jag såg i sverige. Intressant! =P
  • Aniiee

Är det någon som kan tipsa om några julfilmer som kom 1987, 1991, -95, -96 eller -97? Hittar inga intressanta. 

• Aniiee
    Koppkaka skrev 2014-11-27 23:54:39 följande:

När brukar ni posta julkorten?

Den 10e, om de ska inom sverige. Det är lätt att komma ihåg.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!