Jag längtar till jul!!!
Ja, det lyser upp så fint i mörkret
Så jag tjuvstartade litegrann.
Sp imorgon tänkte jag gå ut och titta om de andra slingorna fungerar och kanske sätta upp.
Eller om vi måste köpa nytt.
Jag hittade en tidning i stället i affären vid namn "Våra finaste julberättelser" om jag minns rätt, eller något liknande. Omslaget gick i vinterblågrått, lite John Bauer-aktig illustration. Herre min je, vilken fin tidning. Mattpapper och illustrerad. Kända och mindre kända julberättelser av kända och mindre kända författare. Nu minns jag inga bara för det men jag vill säga att Tomten var med... kanske? Jag bläddrade i den och den verkade verkligen jättemysig. Vågade inte köpa den då jag bara hade kortet med mig och var inte säker på att jag hade täckning för den också. Kostade 150 spänn men innan jag såg det tänkte jag att den måste kosta minst 200. Det var dessutom BARA berättelser i den. Inga artiklar, ingen reklam, ingenting. Uppmuntrar alla jultokiga att titta efter den. Jag fann den på Coop men jag vet inte om den var från något större förlag eller Coops egna.
Är hemma och är sjuk... vad passar bättre än att börja planera årets Nisse som ska flytta in i december.
Visserligen har "Jultomten" redan skrivit ett brev till min son (6år) och bett honom att sätta ett tänt ljus och en liten tomte i fönstret om han vill ha en nisse i år, vilket han gjorde direkt. Och i dagarna kommer ett nytt brev från "Jultomten" som berättar att vår familj blivit utvald att ta emot en nisse i december.
Detta blir den tredje julen vi får en Nisse som flyttar in. Jag skriver alla nissebrev själv och kommer på bus. Min sambo brukar säga att jag är den som har mest kul av alla.. jag älskat sånt här! (Har även påsktradition brev från en påsk-mus som jag hittat på...men det är inte lika stort).
Börjar bli så sugen på ljusslingor ute, det lyser upp så fint i mörkret hos några av våra grannar