Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Nandez skrev 2023-11-08 19:03:27 följande:
    Det förstår jagGlad

Ja, det lyser upp så fint i mörkretGlad
    ja,det gär ju det. Jag tycker november är så mörk,lång och trist.
    Så jag tjuvstartade litegrann. Glad
    Sp imorgon tänkte jag gå ut och titta om de andra slingorna fungerar och kanske sätta upp.Glad
    Eller om vi måste köpa nytt. 
  • molly50
    Nandez skrev 2023-11-08 22:00:47 följande:
    Glad

Väntar lite, lite till om jag kanSkrattande
    Haha. Ok. Skrattande
  • molly50
    Aniiee skrev 2023-11-09 16:32:29 följande:

Jag hittade en tidning i stället i affären vid namn "Våra finaste julberättelser" om jag minns rätt, eller något liknande. Omslaget gick i vinterblågrått, lite John Bauer-aktig illustration. Herre min je, vilken fin tidning. Mattpapper och illustrerad. Kända och mindre kända julberättelser av kända och mindre kända författare. Nu minns jag inga bara för det men jag vill säga att Tomten var med... kanske? Jag bläddrade i den och den verkade verkligen jättemysig. Vågade inte köpa den då jag bara hade kortet med mig och var inte säker på att jag hade täckning för den också. Kostade 150 spänn men innan jag såg det tänkte jag att den måste kosta minst 200. Det var dessutom BARA berättelser i den. Inga artiklar, ingen reklam, ingenting. Uppmuntrar alla jultokiga att titta efter den. Jag fann den på Coop men jag vet inte om den var från något större förlag eller Coops egna.

Jag har också sett den här på Coop.
    Tyckte att den var lite i dyraste laget. 
    Så vi får se om jag köper den eller ej. 
    Men den såg fin ut. Glad
  • molly50
    Aniiee skrev 2023-11-09 18:30:03 följande:
    Rent objektivt är den snarare billig. Jag väntade mig som sagt att den skulle kosta minst 200 innan jag såg priset. 150 kronor är i paritet med ett specialnummer av en populärvetenskaplig tidning typ IllVet, eller bara ett helt vanligt nummer av BBC History, som dessutom är översållade med reklam.

Samtidigt så, ja, om den får plats i min eller din budget med alla våra prioriteringar är ju en annan femma =P

Jag... har köpt pepparkakschoklad..... Oskyldig
    Ja,min ekonomi får den nog inte riktigt plats i just nu. Tyvärr. Men vi får se. Glad
  • molly50
    Nandez skrev 2023-11-09 23:08:56 följande:
    Ja, det är i dyraste laget för en tidning
    Ja,jag tycker det. 
  • molly50
    Rödtjärnens Anna skrev 2023-11-10 12:24:07 följande:

Är hemma och är sjuk... vad passar bättre än att börja planera årets Nisse som ska flytta in i december.

Visserligen har "Jultomten" redan skrivit ett brev till min son (6år) och bett honom att sätta ett tänt ljus och en liten tomte i fönstret om han vill ha en nisse i  år, vilket han gjorde direkt. Och i dagarna kommer ett nytt brev från "Jultomten" som berättar att vår familj blivit utvald att ta emot en nisse i december.

Detta blir den tredje julen vi får en Nisse som flyttar in. Jag skriver alla nissebrev själv och kommer på bus. Min sambo brukar säga att jag är den som har mest kul av alla.. jag älskat sånt här! (Har även påsktradition brev från en påsk-mus som jag hittat på...men det är inte lika stort).

Vad mysigt det låter.  Glad
    Mina barn är lite stora för det där med Nissebus nu,skulle jag tro. De är 12 och 16 år gamla.
    Men de älskar att pynta och pyssla. Och baka. 
    Så det finns ju annat vi kan göra tillsammans. Glad

Krya på dig! {#emotions_dlg.flower}
  • molly50
    Nandez skrev 2023-11-11 18:56:21 följande:

Börjar bli så sugen på ljusslingor ute, det lyser upp så fint i mörkret hos några av våra grannarGlad

Här har fler och fler grannar satt upp ljusslingor.
    Och jag satte upp resten av våra ljusslingor och utebelysningar idag.
    Men måste nog köpa en ny slinga för en var trasig. 
  • molly50
    Nandez skrev 2023-11-12 18:46:07 följande:
    Jag förstår dig så välGlad

Samma här att fler grannar satt upp slingor
    Ja,det är mysigt nu när det är så mörkt ute. Glad
  • molly50
    Nandez skrev 2023-11-12 19:00:02 följande:
    Verkligen fint i mörkretGlad

Idag såg jag att en av grannarna satt upp adventsljusstakar i fönstren inne, lite tidigt det tycker jag.
    Ja,det har en granne här också gjort.
    Lite i tidigaste laget,ja. 
  • molly50
    Nandez skrev 2023-11-12 22:02:39 följande:
    Det verkar som fler och fler börja pynta tidigare
    Ja,det är väl kanske det här som kallas Novent. 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!