Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

Ingen vinst ännu i Trisskalendern

• Nandez
    molly50 skrev 2024-12-10 23:40:16 följande:
    Ingen vinst i Bingolottokalendern heller. Än så länge.
    Vi håller tummarna för en liten vinstGlad
  • Nandez
    molly50 skrev 2024-12-11 21:49:57 följande:
    Ja,det får vi göra. Glad
    Nandez skrev 2024-12-11 21:46:56 följande:

Njutit av en mugg glögg i kväll, gott🤶

Gott! Tungan ute
    Skrattande
  • Nandez
    Mayjel skrev 2024-12-13 20:46:24 följande:

Nån mer som blir lite blödig och sentimental till den nya Ica-reklamfilmen? Den när de anställda är tvungna att jobba på julafton och är lite nerstämda för detta. Sedan kommer de tillbaka till ett stort och jättefint julbord som de snälla pysslingarna har dukat upp.

Barnslig julsaga måhända men jag blir ändå lite tårögd över själva budskapet. Att vänner hjälper varann och tillsammans skapar en fin julstämning  Solig

Lucia gick förövrigt bra idag, olycksdagen till trots. Jag åt en fin Luciamiddag med dessert hos mamma och vi tittade på lite jul-tv. Såg en söt liten pepparkaksgubbe som stod på bussen efteråt. Gulligt när de klär ut sig i Luciatåget. 

Hur har er Lucia varit?

Mysig lucia ni hadeGlad

Inget speciellt luciafirande härGlad
  • Nandez
    RaYzLeR skrev 2024-12-14 16:19:13 följande:
    Jag med, igår. Men det kan bli fler vinster. Man kan vinna tre gånger på samma kalender. Förra året vann jag två gånger på samma kalender. Glad
    Samma här bann också två gånger förra åretGlad

Vi hoppas på tur igenGlad
  • Nandez
    RaYzLeR skrev 2024-12-15 12:08:50 följande:
    Ja vi får se. Glad

Vi får se om det blir en vit jul i år. Där jag bor skulle det snöa den 21:a. Hoppas att den snön får ligga kvar tills på julafton. Glad
    Vi har haft lite snö ett tag och hoppas att den får vara kvar GladTomte
  • Nandez
    Japp Bjärnum skrev 2024-12-15 12:45:10 följande:

Jag hoppas ni får en fantastisk God Jul med massor av känslor och glögg och mys i soffan till någon fin film inväntar på tomten.

Själv är jag lite äldre och första julen som jag blir själv med tv'n som sällskap.andra år har jag firat med barnen.  Det känns totalt hopplöst med ensamheten. Min önskan är får ha tvåsamhet igen.

Så vad ni än gör runt om i världen tänk efter ta hand om varandra ge den ni ser ett leende bara det kan skänka en varm känsla till någon. Jag jobbar själv, är hemma själv. 
    Vänner? Ja 1 gammal bekant som bor 55 mil bort. Resten av bekanta vänner försvunna sen lång tid pgr av mitt yrke och när var gift stod familjen som prio 1 hos mig.
     Ush vilket rörigt meddelande det blev.

God Jul alla. Ta hand om nära och kära. 
    Nu ska jag koka en kopp kaffe.

Hoppas att du får en fin jul
  • Nandez
    Mayjel skrev 2024-12-15 17:30:24 följande:

Lite trist väder idag, iallafall här i götet, med regn, rusk och en grådyster himmel hela dagen.

Fick kompensera med en trevlig tredje advent-middag, här i min ensamhet. Mamma är lite smått krasslig. 

Blir kalkonkorv i ugn med fikon-rödvinssenap, lagrad julost och tomatkross, spetsad med lite matlagningsrödvin. 

Till efterrätt en bakelse som jag köpte på café Agnes inne på Lisebergs hotell. Den hette "mint-igloo" och bestod av en mintmousse (formad som en fin igloo) och låg på en rund chokladbotten. Jättesöt liten julbakelse. 

Känner mig också ensam, precis som personen ovanför. Men det var skönt att komma ut ändå och få lite fräscha nya intryck. Och lite god adventsmiddag piggar upp. Får väl sätta igång då.

Hoppas att mamma har kryat på sig
  • Nandez
    molly50 skrev 2024-12-16 21:16:33 följande:
    Här har det töat bort en del. Men det ska visst komma mer på onsdag. Glad
    Så vi tänkte passa på att åka och hämta en gran till altanen imorgon. GladTomte
    MysigtGladTomte
  • Nandez
    Mayjel skrev 2024-12-17 09:54:50 följande:
    Det har hon, tackar för lyckönskningen! 

Ska själv på julbord idag, vid lunchtid. Har sovit uselt p.g.a. rädsla för att man ska bli sjuk in i det sista. Avbokning sker ju som senast tre dagar innan besöket men tänk om man blir sjuk bara en dag innan??

När jag är förkyld så förlorar jag dessutom alltid smak och luktsinnet och det kan vara blockerat upp till en vecka ibland. Tänkt att gå på julbord för 700 kr och inte känna någon smak. Usch säger jag bara! Något negativt med vinter och jul är alla dessa virus. Man får panik ute bland folk. Iallafall just nu.
    Skönt att höra att hon mår bättreGlad

Hoppas att julbordet var precis som du önskade och att det var en mysig julstämningGladTomte
  • Nandez
    Mayjel skrev 2024-12-17 09:56:19 följande:
    Det kommer nog snart ska du se. Mycket stress inför själva aftonen med alla inköp och förberedelser. Men när dagen väl kommit och allt är gjort så brukar glädjen infinna sig Skrattande
    Det tror jag ocksåGlad
  • Nandez
    molly50 skrev 2024-12-17 14:00:13 följande:
    Ja. Hoppas jag lyckas trassla ut ljusslingan till den också. GladTomte
    Hoppas det gick braGlad
  • Nandez
    molly50 skrev 2024-12-17 17:37:55 följande:
    Har inte hunnit med ljusslingan än. Vi fick hem granen lite sent så det får bli när det blir ljust ute. Glad
    OkGlad
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!