Jag längtar till jul!!!
Sambons föräldrar har precis skilt sig, så hans mamma föreslog faktiskt igår att vi ska fira jul hos oss eftersom det är mer neutral mark.. Hon säger att hon inte är lika arg på sambons pappa här (Hon tycker det är jobbigt att vara i huset där de bodde för hon trivdes aldrig där). Min sambos pappa vill väldigt gärna att vi ska komma hem till honom, för han är deprimerad och säger att han bara är glad när han är hemma (det var sambons mammas förslag att skiljas...) Och jag tror att min sambo vill vara hos sin pappa, i hans stora hus på landet. Och det är verkligen jättefint där ute hos honom. Mer julstämning än i vår lägenhet utan balkong inne i stan... Jag hade verkligen hoppats att sambons mamma skulle åka bort i jul (hon har en syster med familj som hon har firat jul med ibland innan) eftersom hon ändå bara är arg hela tiden när hon träffar sin exman. Men nej, tydligen ska hon ändå va me. Annars hade jag nog tyckt det vore mysigt att åka hem till min sambos pappa, äta god mat och mysa framför granen (trots att han inte har nån TV... ) Men hur kul är det med två människor som hackar på varann hela julafton?
Förlåt att jag pepprar er med mina problem, den här tråden ska ju vara mys och glädje. Behöver bara lite råd... Håller med er om att det bästa hade ju varit att fira hemma hos oss själva, och skapa våra egna traditioner. Sen får den som vill komma och fira med oss göra det. Då får ju dock min sambo aldrig fira hemma i sitt barndomshem, som han vill..
Hm... Undrar om man kan ge svärmor en sparesa över jul som en tidig julklapp?