Jag längtar till jul!!!
kolla på play.com - en brittisk sida som har mycket film... Jag har ofta hittat filmer där som inte funnits i Sverige...
kolla på play.com - en brittisk sida som har mycket film... Jag har ofta hittat filmer där som inte funnits i Sverige...
Vilken resa M! Skönt att åter vara "på banan"
Rocka på!
Ska till Markarydsmarknaden i morgon,grannen sa att det brukar att finnas mycket julsaker på den höstmarknaden HOPPAS det är sant för då jäklar ska det köpas och så får man höra mannens gnäll att vi minsan inte behöver mer julpynt ...,men han gnäller minsan inte i dec månad utan tycker det e så mysigt så mysigt
Är det presenter varje dag?
Gissar att du redan kört på kritor, målarbok, strumpor, ngn liten leksak, typ en boll eller bil, byggklossar kanske, några åt gången så har dy betat av några dagar... Pepparkaksformar på den dagen ni tänkt baka... Grejjer till ett pyssel ( typ smällkaeamell eller liknande)...
Åh! Gläns över sjö o strand är min favvojulsång! Snacka om stämning!!!
Min favvo är/var jul i kapernaum... Det är inte så många som minns den o jag har aldrig sett den "i repris"...
Ja! Greveholm var också jättebra! Vi hade den inspelad och tittade på den om och om igen flera år senare (när jag egentligen var ALLDELS för stor för "sånt")
Den var bra på ett annat sätt också, passade hela familjen inte bara småbarn...
Jag som var så nöjd att jag köpt min första julklapp till lillasyster kom just på att hon fyller ju år i november! Dvs, den tänkta julklappen blir födelsedagspresent.
Blä.
Men men, jag får påátt igen! Hon är ju förhållandevis enkel...
Har börjat gräva efter var mitt pynt finns... har flyttat en massa och haft renoveringsstök så har inte hundra koll på var grejjerna finns. Hoppas de inte är i mögel-källaren...
I vår gran har vi blanka röda kulor i olika storlekar och matta guldiga samt små lampor, naturligtvis en stjärna på toppen!
Mitt största aber för kommande jular nu när vi bor i hus och kommer ha en STOR riktig gran är att hitta en fin julgransmatta.... Har ännu inte hittat ngn jag gillar...