Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Jag längtar till jul!!!

e det tyger och gardiner, eller va är det i jotexkatalogen? julsaker måste det ju vara på nåt vis eftersom ni skriver om den ;)

• Frökenolson
    Lajsa82 skrev 2010-08-15 09:38:52 följande:

Undrar i fall någon här inne har kokat skinkan i coca-cola? Det sägs att den skall bli extra god och saftig, men har aldrig vågat prova...

har inte gjort det själv men ätit det, inget vidare gott tyckte jag, jag tycker skinkan blir bäst i ugnen..
  • Frökenolson

idag har jag huserat ute i min pysselstuga igen, det har blivit några julkort, lite julmusik samt en massa läsande och bläddrande i gamal jultidningar. Jag vet vad ni kommer säga, det är alldelse för tidigt med julmusik, men inte för mej, kan lyssna på det året runt, det är det bästa som finns när jag känner mej stressad!

Ha det gott!

• Frökenolson
    Squirrel Nutkin skrev 2010-08-18 11:08:46 följande:
    Sassus, när jag bodde hemma hos mina föräldrar satte vi alltid upp granen på kvällen den 23:e. Julpyntet hade ju så klart kommit upp tidigare med början på första advent. Efter att jag flyttade hemifrån fortsatte jag med dessa traditioner. Tycker fortfarande det är så himla mysigt att sätta fram granen, pynta den och lägga fram alla klapparna där på kvällen innan dopparedagen. I år blir det lite annorlunda dock eftersom min ledighetsansökan godkändes och sambon och jag därmed kommer fira jul (och nyår) i Hong Kong.

Åhh Jotex hade jag ju helt glömt ju! Måste genast in på deras hemsida och kolla om de skickar till Norge! Jag tycker de har så fina jultyger och julsaker.
    Samma här!
    Jag håller också på den traditionen, jag klär granen när skinkan är i ugnen! Tycker det är jättemysigt, ibalnd funderar jag på om man skulle klä den tidigare för att njuta me, men nä, JAG ÄLSKAR TRADITIONER! =)

Jag har en lite fråga/undersökning till er:
    När slutade man egentligen dansa runt granen?som barn gjorde vi det, och jag minns det som jättekul, varför gör man inte det längre?
    Hur många av er dansar runt granen?

Många stora frågor så här tätt inpå julen Flört
  • Frökenolson
    Mariohn skrev 2010-08-18 14:39:07 följande:
    Haha jag har också undrat!!! Vår gran står i ett hörn. Får dansa fram och tillbaka. 
    Vi har flera granar, men den största står mot väggen, oftast inte i ett hörn, men man kan ju flytta ut den... det gjorde vi förr... skall nog kolla med m;)in ömma moder varför vi slutade...
  • Frökenolson
    FredrikaoEmil skrev 2010-08-18 22:12:52 följande:
    Idag kom panduros nya katalog! me like
    va? den har inte jag fått, längtar!
  • Frökenolson
    FredrikaoEmil skrev 2010-08-19 06:48:40 följande:
    japp kom med posten igår! hoppas du får din idag då!
    ja det får vi verkligen hoppas!! ;)
  • Frökenolson
    Arentorpbebis skrev 2010-09-02 19:46:38 följande:
    Här kom två pojkar och ville sälja jultidningar idag! Blev inge köp men ja vart allt bra sugen!
    jag köpte en hel del igår...
  • Frökenolson
    Arentorpbebis skrev 2010-09-05 12:05:21 följande:
    Kan man börja smyglyssna på julmusik redan nu? Flört älskar att lyssna på julmusik tidigt på morgonen! så avslappnande...
    klart man kan! =)
  • Frökenolson
    har 2 vill ha 3 skrev 2010-09-17 16:38:01 följande:
    Är det någon som kan tipsa mig om några bra julfilmer sånadär med mycket julpynt öppenbrasa massa ljus och mys
    love actually, the perfect holliday, the holiday(skitbra!!), ettt päron till farsa firar jul... dom brukar jag titta på när jag längtar till jul, och pippi firar jul så klart, bäst!!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!