Inlägg från: Annanym |Visa alla inlägg
  • Annanym

Jag längtar till jul!!!

Vill ha!! Sju sorters julkakor väckte mitt begär. Jag älskar att baka och fixa godis så jag börjar nog så snart flytten är klar.

Hämtade paketet från Hagarnas hantverk igår och oooooh så fint! Alla pumlor är gjorda efter gamla förlagor och otroligt fina. Mycket nöjd med dem!! Snart kommer Rusta att ta fram sina julsaker också. Vecka 40 fick jag besked om igår. Hurra!! Julen är på gång, helt klart!

• Annanym

Åh vad roligt med fler bebisar på gång i tråden. (Ja, inte bokstavligt talat då. ) Det blir en fin jul i år det är jag säker på!

• Annanym
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-24 12:19:43 följande:
    Hehe när har du BF datum ?
    Jag har 21 dec
    Nej JAG är inte gravid! Men det är ett par andra här i tråden som är det.

Förresten verkar v 40 vara startskottet för många butiker att sätta fram julsakerna! Hurra!
  • Annanym

Fina granar! Själv har jag kört allt från bordsgran över lila-silver-rosa till numer traditionellt med mest rött. Har dock en del gamla, ärvda såväl som köpta, pumlor som bara SKA upp, så färgerna blir många, men det är som med blommorna i naturen - det blir ljuvligt ändå! Däremot kör jag plast eftersom jag är svårt allergisk mot levande gran och det är lurigt att få tag på en snygg liten tall som passar hemmet. Men, öser man på med lull-lull så blir det stämningsfullt ändå.

Har hämtat min laddning med julskivor från Ginza. Två boxar plus två enkla. Här ska spisas!

• Annanym

Min lilla prins älskar Mumintrollkalendern, men den kan vara lite läskig också. Och förra årets (med Silversara och Stålhenrik) var tydligen en hit bland barn.

• Annanym

Åh vad härligt med all jul-litteratur! Hoppas ni får en fin stund. (Och bra att du börjar hjärntvä... jag menar LOTSA sonen in på den rätta banan!)

Vill bara tipsa om en finfin länk http://hem.bredband.net/pumlan/

• Annanym

Julklappar:
    Sonen ska få en verktygsväska av något slag har inte bestämt ännu. Och så några småsaker. Och Brio järnvägsdelar. Och en bok. Han kommer få en ganska dyr födelsedagspresent i början av december så jag kommer att hålla igen med julklappar. Han är bara fyra i jul så han bryr sig inte om vad det kostar heller, det är bara jag som tänker så! Så fånigt.

Kompisens son ska få en akvariefisklampa. (Lampa som ser ut som akvarium.) Och hennes dotter ska nog få pysselgrejer, troligen göra-egen-tvål-set.

Mamma och pappa får något trams med barnbarnet på. Muggar eller kuddar eller nåt. De har ALLT och vill inget ha, men blir alltid glada för nåt med barnbarnets bild. (Hett tips: www.fotogravyr.com. Det finns säkert andra liknande som jag inte känner till.) Förra året fick de halsband med barnbarnets bild ingraverad och blev överlyckliga.

Till mig själv ska jag ge en bra bok.

Har en liten familj och egentligen får kompisar och deras barn mer. De är liksom fler och närmare.

• Annanym

Bountybollar

blanda 1 påse kokos med 4 dl florsocker smält 6 msk smör, ha ner det och 6 msk grädde blanda ihop till en smet rulla bollar som du placerar i småbrödsformar ställ kallt att stelna lite smält 200 gr (ljus)choklad doppa bollarna och lägg tillbaka dom i formarna. ställ kallt
  • Annanym

Rocky road-fudge

200 g mörk choklad
    200 g mjölkchoklad
    25 g smör
    1 burk sötad kondenserad mjölk (397g)
    2 tsk vaniljsocker
    2-3 dl minimarshmallows
    2,5 dl jordnötter

Klä en mindre form 20-25 med aluminiumfolie (tror jag tog bakplåtspapper)
    bryt chokladen i bitar. Smält över vattenbad choklad, smör och kondenserad mjölk. Rör tills det blir en smet. Låt svalna något. Rör i vaniljsockret. Blanda sist i marshmallows och jordnötter. Rör inte för mycket då smälter marshmallowsen. Skär i rutor förvara svalt.

• Annanym

Både bountybollarna och rocky roaden har jag hittat här på FL och de har blivit stående favoriter i min julgodisburk!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!