-
Vi brukar åka dit den helgen de öppnar eller helgen efter. då brukar det vara lagom med folk. Hört av andra som varit där senare att de knappt kommit fram till stånden osv pgr trängslen. Vill ju kunna gå och kika på allt fint och att även barnen skall kunna röra sig och se sig omkring...carro 81 skrev 2010-10-18 21:42:47 följande:Nu kommer jag med en till fråga. Om man ska på Lisebergs julmarknad, när är bäst att åka? När är det minst respektive mest folk?Det skall jag genast köpa. Älskar att dricka te nu på kvällarna.carro 81 skrev 2010-10-18 21:05:25 följande:Måste förresten tipsa om det är någon mer som gillar te, så har Friggs ett ekologiskt grönt Chai-te med nejlika, kanel, kardemumma och apelsin. Det smakar jul.
-
Bonaza: Åh det ser ju helt ljuvligt ut. Längtar så till snön och utegranen. Tycker att det är en helt underbar kombination. STOR mysfaktor.
I morgon skall jag till Ullared och köpa kläder till pojken och julklappar. Ser fram emot det med blandade känslor för jag har hört att det är jättemycket folk där just nu. Vill ju kunna gå och kika i lugn och ro utan att få panik på alla som trängs. Håll tummarna för mig att det inte är FÖR mycket folk där i morgon. -
I går var jag på Gekås och där fanns en del julsaker men mycket var inte i min smak. Men jag fick med en tomte med lyckta som skall stå ute och ett plåthjärta och plåtspann med tomte på. Ganska mycket folk men det var värst att förflytta sig. helt stopp ibland men man kom fram till sakerna.
Jag skulle vilja ha gammeldags änglar eller tomtar av papp, eller gammeldags plancher. Någon som vet var man kan få tag i det på nätet? -
Sassu. Det fanns ju en del saker av Karin Kry, tomtar i tyg, (som jag redan har) mycket blockljus med motiv, diverse olika tomtar osv. Så det är säkert värt att åka ner. Jag har mycket tomtar så jag är kräsen nu. Köper bara om jag bli kär direkt.
Leijne och xXxCryCandyx: Tackar. Skall bums gå in och kolla där.
Frökenolson. Jag bor i Kinna, tre mil från Borås. -
Grymt sa grisen. Jag hade nog hängt en stor stjärna där. Grannen har en adventsljusstake i sitt garage och det är jättemysigt. Tänk när du går ut hemma och det lyser fin från ladugården så mysigt det kommer vara.
-
Leijne: Nä men vad trevligt. Då kan vi ju tipsa varann om det dyker upp något fint i butikerna/ställena häromkring.
Ronnbat: Åh vad roligt. Jag älskar allt grönt som man tar in till jul. Vill ha in mycket hyasinter, kottar, mossa och grankvistar av alla de slag. Även ha på trappen och altanen. Hoppas på fint väder i helgen så jag kan gå ut och plocka mossa. Den kan man ju börja med ju och sen längre fram dekorera den... -
Vi köpte en med lego til Sixten och den kostade 149 kr.sakurasaj skrev 2010-10-26 12:37:09 följande:Förresten, ni som varit på Gekås, är det någon som vet vad julkalendrarna med leksaker i kostar? De finns med Lego, Hello Kitty, Polly Pocket osv... som en vanlig julkalender fast med leksaker bakom luckorna. De kostar 199 i min lokala leksaksaffär.
-
På Gekås alltså...Mettan69 skrev 2010-10-26 14:01:02 följande:Vi köpte en med lego til Sixten och den kostade 149 kr.
-
Åh jag hade ju helt glömt av pepparkakskladdkakan. Den måste jag göra i helgen. Skall ju handla i dag så det var ju lägligt att jag blev påmind om den i dag. Ni som ätit den har ni haft grädde till eller bara ätit den som den är?
-
Då skall det inköpas grädde. mumma.