Inlägg från: Lajsa82 |Visa alla inlägg
  • Lajsa82

Jag längtar till jul!!!

idag skall jag åka till göksäter en billighetsaffär med bra saker, inte bara massa krafs...vet att dom satt upp sina julsaker och det skall bli s himla mysigt att åka dit och kolla....jag längtar till julen så himla mycket. hoppas på snö denna jul med

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

åhh I LÖÖÖVE Julmust, synd att jag går på renkur med modifast och  inte får dricka julmust men men om en månad kan man ju kanske dricka julmust Då skall det bakas lussekatter så det står härliga till

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

grymt sa grisen: Guud vad gulligt, hon måste ha ett väldigt gott hjärta lik sin mamma som tänker på dessa familjer som sitter utan något på julen och vi har allt i överflöd.... Har tänkt i så många år att skicka, fattar inte varför jag aldrig gjort detta, men i år skall jag banne mig göra det, skulle du kunna berätta mer om hur går det till?

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

jag gör alltid runda lussebullar som man doppar i socker, himelskt goda och saftiga, skall se om jag hittar receptet....bakas lite annorlunda än vanliga lussebullar oc är riktiga kaloribomber men suuupergoooda....

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

wiiiehuu massa snö och vi skall ut och göra snölyktor Julen närmar sig med stormsteg

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Har precis tryckt i mig en smörgås med mor matildas senapsgriljerade skinka, mums 6 skivor för 30 spänn Men gudomligt gott  

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

tjuvarnas jul borde redan ha släppts, finns att köpa på ellos.

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

bakat snöbollar idag, bara för att kolla om dom var goda skall definitivt baka fler till jul

tahira: Vet ej om du kommer ihåg mig, hängde ju i januarimammor 06 tråden , vilken vecka är du i? ja är i vecka 14... 

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Här är dom Hittade receptet i buffe och tänkte att sådana här skall jag göra, sökte på andra recept och hittade ett som var mkt enklare...Men kommer nog göra recepten från buffe också

Smält 200g vit choklad (jag körde i micron, snabbt och lätt)
    tillsätt 2-2,5dl kokos
    och 1 msk färskpressad citronsaft
    låt stelna lite och rulla till bollar och rulla sedan i kokos, klart gick på 20 min att göra.
    ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Åhh här är det härligt vintervitt ute och jag julpyntade köket igår kväll, Sitter här och låter förra årets adventsljus få brinna ner och men en stor kopp kaffe, Julens tid är här

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

den smånördiga julfilmen passade mig perfekt, romantik och julkänsla på hög nivå, den här kommer bli en tradition att titta på varje jul

ღLisa och Williamღ
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!