Jag längtar till jul!!!

Sunes jul är underbar. Jag gillade musteriet på greveholm med kommer jag ihåg. Nu har jag inte sett den på många år så jag kommer inte riktgt ihåg den.
Hjälp mig nu!
När jag gick grundskolan så samlades hela skolan varje morgon i december och lyssnade på högläsning i skenet av tända ljus och sjöng julsånger.
Men jag har glömt bort vad boken heter.
Den handlade om en pojke eller flicka (tror det var en pojke) som fick vara med och uppleva Jesu födelse, de tre vise männen och allt det där... Någon som kan komma på vad det är för någon bok?
Hehe, Musteriet på greveholm... menade mysteriet naturligtvis.
Igårkväll tände jag all ljus här hemma när det mörknade och lyssnade på julmusik. Maken vaknade på soffan i ren panik och skrek: det är ävl för helevte inte december??? Behöver jag berätta att han inte är speciellt förtjust i julen...
Jag har precis upptäckt att sonen är lika julgalen som sin mor, så nu sitter vi och tittar på julfilmer
Åh, kan inte folk posta länkar till youtubeklipp som ger er mest julkänsla? Jag behöver det!
Jul i Folkton är min absoluta favoritjulmusik. Den får mig alltid så glad att jag nästan gråter.
Tips på julbloggar tack! Jag har hittat en som gör ett julkort i veckan men jag vill ha mer!