Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Jag längtar till jul!!!

4  månader och en dag till julafton... Alltså mindre än tre månader kvar tills julkänslan infinner sig ordentligt här hemma hos mig, skänt att slippa smyga sen ;)

• Frökenolson
    MeraMia skrev 2012-09-26 23:31:34 följande:
    Åååh här var den tråden jag letat efter!

Status här hos mig: Har de senaste veckorna avverkat några julfilmer, spelat julmusik på Spotify samt googlat fina bilder på julgranar och diverse dekorationer och pyssel.

För mig börjar nog nedräkningen till julen precis när man inser att det inte kommer några fler varma sommardagar. (Som för övrigt var ca 12 st iår)    
    hi hi, ja det kan nog stämmsa med 12st =)
  • Frökenolson

Här borjade julkänslan komma lite mer ordentligt imorse vid frukostbordet där jag förövrigt sitter kvar med massa tända ljus, smuttar på en kopp kardemummaté och fantiserar om klappar, granar och sonens födelsedag den 29 december...

• Frökenolson

Julstugan heter den, ligger nära näls sjukhus var längesedan jag var där så jag bet inte vad de har för saker nu.. Sen om ki har vägarna förbi Edinburgh så finns/fanns världens mysigast julbutik som har öppet året runt på the royal mile, ganska långt ner :) harrods i London har också supermycket julgrejer, en hel våning om jag inte minns fel!

• Frökenolson

Jag skär delarna efter kartongmallen jag hör både för och efter gräddningen. Det brukar då bli rakt, förra året var första gången jag monterade ihop pepparkakshuset med bara kristyr. Det tig många timmar men blev väldigt rakt och fint. Kan lägga upp en bild från datorn sen...

• Frökenolson

Här kommer en bild på pepparkakshuset från förra året.
    Funderar på att göra likadant i år, men jag vill dekorera annorlundaKanske göra en liten by, skulle vilja ge mej på en kyrka =)
    Jag har köpt en julklapp hitintills; en bok till min systerdotter.
    Annars känns min vanliga julentusiasm lite låg i år. Förra julen var inte kul, har försökt prata lite med min familj men alla tycker ju inte lika... Jag har varit julfanatiker/fantast hela livet och är lite ledsen att det inte känns som det brukar.
    I år är första julen med vår lille kille som blir 1 år den 29/12. Vill ge honom fantastiska jular att minnas och njuta av!    
  • Frökenolson
    az81 skrev 2012-10-07 14:37:30 följande:
    Vad fint det var, vågar nästan inte lägga ut bild på mitt. Men jag fick inspiration till årets försök.
    Jo gör det, alltid kul att få inspiration och se hur andra gör!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!