Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

molly50 skrev 2023-12-07 23:43:00 följande:
    Ok. Ja,jag är nog lite för ung för den.
    Såg Teskedsgumman när det gick i repris 1976, Trolltider gick väl 1979 har jag för mig
  • Nandez
    molly50 skrev 2023-12-08 23:15:34 följande:
    Ja,1976 var jag bara 4 år,men 1979 var jag 7. Så därför minns jag nog Troltider mest.
    Men min syster är 5 år äldre och gillar Teskedsgumman mest. 
    Ok
  • Nandez

I morse satt det domherrar i ett av de snöiga äppelträden ( I närheten av fågelmaten)

Det var som ett riktigt fint julkortGlad

• Nandez
    molly50 skrev 2023-12-09 18:50:54 följande:
    Kan tänka mig det. Jag ska också hänga ut lite mat åt fåglarna här,tänkte jag. Glad
    Då blir dom gladaGlad
  • Nandez
    molly50 skrev 2023-12-09 23:02:58 följande:
    Ja,säkert. De hackar på fönsterblecken här så de är nog hungriga. Glad
    Det har händer här med, dom är så sötaGlad
  • Nandez
    molly50 skrev 2023-12-12 19:55:36 följande:
    Åh,vad gott! Jag tänkte baka lite saffransbullar och pepparkakor med barnen nå´n dag den här veckan. Glad
    Det var supergott, aldrig ätit just saffransmunkar. En av grannarna blev så glad när maken körde med snöslungan utanför deras hus så vi fick nybakat fikabrödSolig
  • Nandez
    Auditanne skrev 2023-12-12 20:28:41 följande:
    Dessa munkar är nästan ännu saftigare och goda än de klassiska lussekatterna. Tänderna bara sjunker rakt ner i allt det mjuka. Och så den där lena vaniljkrämen i centret Tungan ute

Jag såg på Ica att de hade extrapris på kottar. Två stycken för 30 spänn. Frågan är vad man ska använda dessa till?? Inte en kotte som vet detta? Skrattande
    Jupp, precis så saftigt och gott, sen vaniljkrämen som extra bonusSolig

Kotten dåSkrattande
  • Nandez
    Auditanne skrev 2023-12-12 22:24:05 följande:
    Ja, jag hittade dessa kottar i frukt och grönsaksavdelningen. De beskrevs som pinjekottar men det stod ingenting om hur de skulle hanteras i köket. Om de ens var ätbara då och inte avsedda som dekoration. 

Är det pinjenötter inuti månne? Svårt att rensa kotten också då den var stenhård när jag kände på den. 
    Mysteriet med kotten fortsätter😎
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!