Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

Auditanne skrev 2023-11-30 23:13:33 följande:
    Låter finfint, alltihop. Blir lite nyfiken på stjärnanis, smakar den något av lakrits, likt vanlig anis? Tänkte ev. testa för egen del men är inte vidare förtjust i lakritssmak nämligen.

Här har det blivit en del praliner under den senaste veckan, som ett sätt att lindra deppigheten över det mörker och kyla som nu intagit vår stad. 

Någon som smakat Ölandspraliner? Själv köpte jag en ask med 12 praliner igår vilka alla kom med olika smaker. Lite spännande nya smaker som ex. getost och havtorn. 
    Den 22 december vänder det och vi går sakta mot ljusare dagar

Inte provat Ölandspraliner
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2023-12-01 14:52:52 följande:

Det är så otroligt vackert ute snön på träden och ljus i gårdarnas fönster som jag passerar till och från jobbet. 

Idag fick jag julfeeling och satt på jul-karaoke och sjöng tillsammans med en åttondeklass.. så kul när 14åringa pojkar skrålar All I want for christmas is you Flört

Skrattande
  • Nandez
    Aniiee skrev 2023-12-02 15:58:12 följande:

Jag plågar medlemmarna med lucka nr 2 i ai-kalendern. Modelljärnväg i vinterskrud på Modelljärnvägens dag.

Glad
  • Nandez
    Auditanne skrev 2023-12-02 23:06:58 följande:
    Det var då för väl. Plusgraderna får gärna också komma tillbaka snart så jag får gosa lite med mina kattvänner. Saknar dem då man inte får så mycket annat till kärlek och närhet i sitt liv ju Gråter

Ölandspralinerna var helt okej, om än inte värda sitt höga pris, inte på långa vägar faktiskt. Egengjorda praliner mycket godare. 
    Skickar dig en adventkramGlad
  • Nandez
    Auditanne skrev 2023-12-03 21:19:24 följande:
    Tack, det var snällt av dig Solig Och du får gärna klappa dina fina katter som en hälsning från mig. Mjauu Katt

Ville också tipsa om ugnsbakade päronskivor som pålägg till pepparkaka tillsammans med ädelost.

Gjorde detta förut och hällde även på lite matlagningsrödvin innan päronen sattes i ugn på 25 min och 200 c. Jättegott får jag säga. Smakerna gifte sig mer än väl.
    GladKatt

Tack för tipsetGlad
  • Nandez
    RaYzLeR skrev 2023-12-03 21:57:19 följande:

Jag kunde inte komma in på vinden idag när jag skulle hämta ner adventsljustakarna och adventsstjärnan. Taggen fungerade inte i kortläsaren. Men felanmält, så imorgon ska julpyntet upp. Glad

Glad
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!