Jag längtar till jul!!!
Vi har riktigt kallt idag också -18 då jag gick med sonen till förskolan. Sen gick jag hem och kröp ner i sängen igen.
Huvva vad kallt! Jag tyckte det räckte med de 3-4 minusgrader som var här idag.
Jag ser det snöar, jag ser det snöar!!!
Jag är faktiskt upprörd på riktigt. Var i mataffären idag och där fanns det semlor.
Semlor!!
De har ju för sjutton precis plockat fram julmusten (även om de två är en väldigt go kombination).
Nä fy, jag vill ha bara jul.
*muttrar och dricker mitt te*
Leverpastejsmacka till frukost.
Jag vet, låter kanske inte på juligt, men det är faktiskt på vörtbröd plus att jag typ aldrig äter leverpastej utom på jul.
Snö idag igen. Även om det inte ligger kvar så höjer det humöret med flera meter :) Jag har ickså bestämt att nu får jag officiellt börja jula mer ordentligt och inte bara i min skyddade verkstad;) Så när maken(dvs jag ) har fredagsfikat på jobbet denna veckan så ska jag gå all in och baka saffransrutor med kanel. Och spara lite till kocken förstås
I fjol var det Kattis Ahlström som tände ljusen och presenterade programmen i SVT på julafton. Vem det blir som axlar hedersuppdraget i år ska presenteras tisdagen den 12 november, meddelar SVT.
Bengt Feldreich var julvärd 1959 och innehade uppdraget till 1971. Arne Weise tog över 1972 och fortsatte till 2002, förutom några enstaka år.
Sedan 2003 utnämns en ny person till julvärd varje år.
www.msn.com/sv-se/noje/tv/%c3%a5rets-julv%c3%a4rd-presenteras-n%c3%a4sta-vecka/ar-AAJZwl5?ocid=mailsignout
Bengt Feldreich fortsatte som berättarröst i Kalle Anka livet ut. Han har varje år fortsatt ge sin röst till nya inslag i julprogrammet.
? Det är en tradition som går i graven med honom, säger Lotta Ulfung projektledare för dubbning på SVT Interational.
Så sent som i december förra året gav Bengt Feldreich sin röst till nya inslag i ?Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul?.
Det hade han gjort varje jul sedan programmet började sändas i Sverige. Han var berättarrösten som guidade tittarna genom programmet.
I år kommer vi för första gången tvingas fira jul utan nya inslag av Bengt Feldreich.
? Det kommer vara jättekonstigt. Vi är ledsna. Det är han som sjunger och han som pratar i programmet och allting. Det blir jättekonstigt att inte spela in honom i år, säger Lotta Ulfung projektledare för dubbning på SVT Interational.
Hur det här ska lösas nu är oklart. Ingen annan har varit berättarröst i det starkt traditionsbundna programmet.
? Det här blir en diskussion vi får ta. Jag vet inte hur tankarna går, säger Lotta Ulfung.
www.svt.se/kultur/forsta-julen-utan-feldreich-i-kalle-anka