Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Jag längtar till jul!!!

MizzTez skrev 2011-11-15 02:26:51 följande:
    Men så mysigt! Ursäkta men är det okej om jag kommer och campar på eran altan över jul??

det är helt ok, funderade själv på om jag skulle sova där inatt eller inte,  =D
    molly50 skrev 2011-11-14 23:37:16 följande:
    Vad mysigt det ser ut! :)

Tack!
  • Frökenolson
    MrsTM skrev 2011-11-16 08:17:24 följande:
    Någon som har tips på var jag kan hitta mysiga, vintriga och/eller juliga prydnadskuddar eller kuddfodral? Börjar svikta lite i mina planer att sy egna, kanske kan finnas några fina färdigsydda...! Maxpris 200 kr/st.

Indiska!
  • Frökenolson

nu har jag börjat pynta lite i huset, så mysigt och efterlängtat!
    Väntar tills fredag med att sätta upp belysningen tror jag, brukar inte tända förns på lördagkvällen.. 

Äntligen är vår tid här!! Tomte

• Frökenolson
    fluu skrev 2011-11-23 21:23:18 följande:
    Förresten...är det n¨gon här som vet om man får äta lutfisk som gravid ?

Skulle bli väldigt förvånad om man inte fick det, det är ju en saltvattensfisk man använder  (främst långa)
    Jag tror att när man kommit lite längre i grav kan man äta det mesta..
    Jag kommer äta massor, det gör jag varje jul, det är ju så smaskit ihop med bechamellsås, potatis och knaperstektbacon! Åhhh vad jag längtar efter det nu...
  • Frökenolson

Idag har jag börjat baka mors julkakor... Även om det är pyntat hemma så känns det som jag inte får nån riktigt julfeeling när det är så varmt ute och regnar...
    Men det var mysigt att baka lite =D 

• Frökenolson
    Pigelinen skrev 2011-12-01 20:12:25 följande:
    Någon som bakat hembakat knäckebröd någon gång? Är det svårt? Recept?

Sen har jag en bekant som hade gjort VÄRLDENS GODASTE CHOKLADKOLA nu i år och som hade varit med i någon tidning, typ drömhem el liknande, dågon som vet vilken det kan varit?

det är ganska lätt, mycket kavlig blir det.. var försiktig när du gräddar bara, det bränner ganska lätt.
    Men ljuvligt gott med hembakat knäcke! 
  • Frökenolson
    Pigelinen skrev 2011-12-01 20:58:59 följande:
    aha, tack, ska kolla det, borde ju även funka med batteridrivna värmeljus...

indiska har också batteridrivna fina slingor för 69 spänn tror jag det var..
  • Frökenolson
    MTG skrev 2011-12-04 22:02:04 följande:
    jag köpte en jättefin julgransmatta på icamaxi, den var iofs grå... skitsnygg och bara 79 kr!

har haft en jättemysig andra advent idag! på förmiddagen satte jag in en liten julskinka i ugnen och medans den blev klar så gjorde jag chokladkola, juldammsugare och cake pops med pepparkakssmak. På eftermiddagen gick vi på julskyltning och sen åkte vi hem till oss och drack glögg och fikade. både till lunch och kvällsmat blev det smörgås med julskinka, den blev så god! lite extra poäng till mig som försökte lära mig att dricka glögg idag, gick bättre än vad det har gjort förut. Var inte gott, men inte äckligt heller, så det går framåt!

nästa vecka ska jag se om jag hittar på nått mer pynt i lådorna som jag kan ta in, apelsinerna ska få lite nejlikor på sig (i sig), lite fler julblommor samt en dörrkrans ska inhandlas och på fredagen ska jag på glöggknytis. det är så här december ska vara tycker jag, lite smått som händer hela tiden.

förresten, de hade fixat lite snö idag på julmarknaden. dottern, snart fyra år, blev alldeles till sig och gick och hamstrade snö som hon ville ta med sig hem =) sen gick hon och kostade snöbollar på oss och var hellycklig!
    vilken mysig dag!
  • Frökenolson

Mamma SL,
    jag hade valt bilden längst ner, mysigast plus att det enligt mej är för mycket oskärpa på dina fina barn på den översta . Annars hade det bilden varit jättefin med, fast det är klart, inte så svårt att få fina bilder med fina motiv =)

• Frökenolson

GALNINGAR =) Sommar först sen jul, men jag kan också medge att vi redan pratat om upplägg inför kommande "lilla" julafton redan, för den som var blev jag och flera besviken över. Inga mer gnällspikar, den som inte vill komma ska få skita i det och klappar ska öppnas i lugn och ro utan stress så alla vet vem de får vad utav. Middagen skall vara trad. med allt därtill...

Ha en glad påsk tjejer och en skön sommar tills vi vaknar till och går in i vår julfas igen i augusti september  =)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!