Jag längtar till jul!!!
Jag har också börjat längta till jul. Allt prat om vem man ska fira jul hos. Jul är inte bara julafton, juldag och annandag. Julen för mig börjar första advent.
Hela familjen är engagerad hos oss. Till helgen kommer vi att plocka fram allt julpynt för att gå genom det som behöver lagas/bytas ut. Första advent är allt framme och vi spenderar söndagen med lite glöggmys och pepparkakor
Till Lucia klär vi granen. En gran som vi tillsammans har letat upp och haft massa åsikter om innan vi väl har bestämt vilken som ska få följa med hem.
Varje advent har något juligt inslag. Vi lagar någon julmat som vi tycker extra mycket om (eftersom jag är från ett annat land så har vi dubbelt upp av julmat att välja mellan och allt hinner vi ju inte äta på julafton). Jag och maken har ofta köpt ett nytt sällskapsspel som vi spelar tillsammans.
Lillejulafton grillar vi hamburgare och bara myser för då är allt julstök färdigt.
Har vi tid så bjuder vi in till lite adventsfika. Men i år är det kört. ALLA helger är tävlingshelger fram till jul (Vad gör man inte för sina barn)