Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

Auditanne skrev 2023-11-01 20:26:49 följande:

Såg på Coop idag att Sia har släppt sin årliga tomteglass, denna gång med smak av - chokladask.
    Något som i mina öron lät ganska diffust då chokladaskar vanligen kommer med många olika praliner och smaker.

Läste sen på innehållet att det är en helt vanlig chokladglass med chokladsås och krossade hasselnötter. Inget lockande eller ens särskilt julbetonat med den smaken. 

Nej det var ju inte någon speciell julsmak
  • Nandez
    Aniiee skrev 2023-11-01 21:48:56 följande:

Fröga:

Ska jag köra "lucköppning" med AI-kost i denna tråden också (isf andra bilder än i ai-konsttråden)

Låter spännandeGlad
  • Nandez
    molly50 skrev 2023-11-05 12:14:56 följande:
    den ska bli intressant att se.
    Jag älskade Trolltider som barn. Glad
    TrolltiderGlad
  • Nandez
    Aniiee skrev 2023-11-04 15:42:41 följande:

Jag fick lite snö här förut, förra/tidigt i veckan i två omgångar. Det lade sig lite grann på gräset och på kyrkans tak. Det är väldigt fint när det ligger på kyrkan.

Det är nu officiellt höst i, vad jag kan se, hela landet, och vintern drar sig så sakteliga neråt, den är nere och nosar runt Värmland, men på ostkusten har den inte kommit längre än till Sundsvall.

Jag önskar mig mycket snö och 10 minus här i södra Stockholm från 27 November till 10 Mars. Med undantag för 30 November, då kan det få vara några plus.

Hoppas på en vit och stämningsfull jul
  • Nandez
    Auditanne skrev 2023-11-08 08:03:35 följande:

Var på Lidl igår och köpte ett par kastanjepuddingar ur deras julsortiment. De var faktiskt riktigt goda. En trevlig kombination av nöt och karamellsmak. Ville tipsa till de som inte provat dessa. 

IntressantGlad
  • Nandez
    molly50 skrev 2023-11-08 12:08:21 följande:

Här har de två första ljusslingorna ute satts upp.
    Kunde inte hålla mig längre. Glad
    Nu ska jag kolla de andra så att de också fungerar och sen ska de också sättas upp. Glad
    Blir så mysigt i detta höstmörker. Glad

Det förstår jagGlad

Ja, det lyser upp så fint i mörkretGlad
  • Nandez
    molly50 skrev 2023-11-08 19:24:46 följande:
    ja,det gär ju det. Jag tycker november är så mörk,lång och trist.
    Så jag tjuvstartade litegrann. Glad
    Sp imorgon tänkte jag gå ut och titta om de andra slingorna fungerar och kanske sätta upp.Glad
    Eller om vi måste köpa nytt. 
    Glad

Väntar lite, lite till om jag kanSkrattande
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!