Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Jag tänkte beställa lite julpynt på linea.se och ev också lite pyssel från panduro som jag kan göra med mina barn.
    Har redan beställt lite julpyssel från jultidningar som makens tremännings barn kom och sålde för några veckor sen.
    Väntar bara på att det ska komma.   

Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    BlivandeMama skrev 2012-10-10 23:46:29 följande:
    Någon som vet vart man kan köpa billiga gardiner/löpare och tabletter allt i rött?

Linea.se brukar ha,inte alltför dyra. Vet inte om Jysk har börjat med julsaker än.

Jag tänkte också beställa lite julpynt mm från Linea snart.  
  • molly50
    GossipGirl skrev 2012-10-12 10:55:29 följande:
    Underbara julhem som jag nämnde ovan är min absoluta favorit. Den skulle jag verkligen rekommendera!
    Men det beror på vad man är ute efter... Den är inte pysslig eller så, utan innehåller i princip bara hemma hos-reportage i massa juliga hem. Så jäkla mysig och jag har redan bläddrat i förra årets flera gånger i år. Haha.

Finns den att köpa på vanliga affären? Jag vill visserligen gärna ha lite pyssel med också eftersom jag älskar att hålla på med så´nt.
  • molly50
    gussilago skrev 2012-10-12 19:25:05 följande:
    Sicken lycka. Idag kom tidningen ulla OCH 101 nya ideer. Ulla är gekås egen blaska o detta nummer är numret som kommer innan jul.101 nya ideer är full med julpyssel. Gubben håller på att göra upp en brasa, jag ska koka te o kura upp mig i soffan o njuta! Fredagsmys på mitt sätt!

Är det något man kan beställa? Jag älskar att julpyssla! Surprise!
  • molly50
    Carolaj83 skrev 2012-10-12 22:36:48 följande:
    fy vad besviken jag är! ursäkta gnäll men måste bara skriva av  mig

vi bor ca 1 mil från svärföräldrarna, 98% av ggr vi ses är de hos dom, vi har 3 barn, deras enda barnbarn, min man har även en bror som lever ensam.

har iår sagt att alla som vill fira jul med oss får komma hit vi vill slippa åka runt, nej svärmor sa nej för att de tydligen var så jobbigt o hon ville inte se berget av julklappar barnen skulle få

bjöd samtidigt in dom hit på barnen födelsedagskalas, dottern 9 dec, sonen 20 dec, minsta sonen 2 feb....men det var tydligen också jobbigt hon tyckte minsann att jag skulle slå ihop deras födelsedagar....jag sa bara du behöver inte komma om du inte vill!!!

är det jag som överreagerar eller ????          
    Jag tycker inte att du överreagerar. Min mamma bor c:a 5 mil bort och hon kommer hit nästan varje helg för att hälsa på sina barnbarn och varje jul åker hon hit.
    Så brukar väl de flesta mor- och farföräldrar göra.
    Vi brukar fira julen här hos oss,eller hos svärföräldrarna som bor kanske 400-500 m bort.
    Att slå ihop födelsedagarna för barnen tycker jag inte att du ska behöva göra heller. Klart de ska få fira sina födelsedagar var för sig. Vill din svärmor träffa sina barnbarn så får hon väl snällt åka.   
  • molly50
    Livetäenbiltvättmenjaharencyckel skrev 2012-10-13 01:11:58 följande:
    förra året var en av dem underbaraste jularna på länge.Den första julen med en liten pojke istället för en bebis Hjärta i år kommer Sonen vara 2,5 och vara vaken när tomten kommer (hoppas vi) och likaså kunna sitta med på våra jul mys kvällerna.

Jag och sambon har julpyssel med vänner den 2:a advent och sedan har vi alltid godisbak med släkten den 3:e advent, då vi även bestämmer vem som ska fixa vad till julbodet.

sillsallads maraton har vi den 19:e december med gammel farmor som har ett grymt recept.

men den bästa dagen är den 23:e när vi åker till pulkabacken med varm choklad och glögg för att sedan koka julskinkan på kvällen och mysa med årets godaste skinkmacka i pyjamas framför polarexpressen. En tradition som kommer hålla i sig
    Gud så mysigt det där lät! Funderar också på att försöka föra in några sådana traditioner kring jul. Det där med pulkabacken lät ju hur mysigt som helst och det uppskattas säkert av barnen också.
  • molly50
    az81 skrev 2012-10-14 08:29:32 följande:

har hittat en julkalender jag blev lite sugen på men kommer tyvärr inte att köpa den. Men kul var den. www.coolstuff.se/Te-kalender

Ja,den var häftig!

Det sägs att det kan komma snö här idag. Man kan väl alltid hoppas att det stämmer!   
  • molly50
    nyfiknaflickan skrev 2012-10-14 20:51:35 följande:
    Vilka färger har ni på pyntet i julgranen? Är så velig och älskar alldeles för många stilar och färger. Men ska försöka ena tankarna till nån form av färgkod; kanske guld, creme och rött. Eller rött,silver,cremevitt..Vad är finast tro?
    Jag brukar ha röda kulor och annat rött pynt plus glitter i granen och en toppstjärna eller spira. Inte för mycket och inte för lite.
  • molly50
    Delphin80 skrev 2012-10-15 09:16:07 följande:
    Själv så har vi börjat städa inför julen. Gått genom förrådet letade fram julsaker och la dem lätttillgänliga i förrådet. Nu ska vi ta tag i dem andra förråd samt så har jag börjat handla några till julklappar.

Längtar efter jul och advent nu.

ems87 skrev 2012-10-15 09:23:53 följande:
    Jag har också börjat städa lite inför julen. Putsat fönster innan det blir för kallt, torka ur skåp och garderober, tvätta täcken och kuddar... egentligen är det bara en storstädning, men för mig själv så tänker jag att jag städar inför julen Solig

Angående tema på julgranen: vår gran har rött och guld som färger, sen har jag en massa gammaldags saker i.
    Vi har väl inte börjat julstäda än,men förr året när vi skulle städa t julen så slängde vi den gamla slitna kartongen som julsakerna låg i och lade ner alltsammans i en gammal brudkista som jag har kvar efter min farmor.
    Så nu slipper vi slitet med att riva bland alla kartonger för att få fram julsakerna i år.  
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!