Carolaj83 skrev 2012-10-12 22:36:48 följande:
fy vad besviken jag är! ursäkta gnäll men måste bara skriva av mig
vi bor ca 1 mil från svärföräldrarna, 98% av ggr vi ses är de hos dom, vi har 3 barn, deras enda barnbarn, min man har även en bror som lever ensam.
har iår sagt att alla som vill fira jul med oss får komma hit vi vill slippa åka runt, nej svärmor sa nej för att de tydligen var så jobbigt o hon ville inte se berget av julklappar barnen skulle få
bjöd samtidigt in dom hit på barnen födelsedagskalas, dottern 9 dec, sonen 20 dec, minsta sonen 2 feb....men det var tydligen också jobbigt
hon tyckte minsann att jag skulle slå ihop deras födelsedagar....jag sa bara du behöver inte komma om du inte vill!!!
är det jag som överreagerar eller ????
Jag tycker inte att du överreagerar. Min mamma bor c:a 5 mil bort och hon kommer hit nästan varje helg för att hälsa på sina barnbarn och varje jul åker hon hit.
Så brukar väl de flesta mor- och farföräldrar göra.
Vi brukar fira julen här hos oss,eller hos svärföräldrarna som bor kanske 400-500 m bort.
Att slå ihop födelsedagarna för barnen tycker jag inte att du ska behöva göra heller. Klart de ska få fira sina födelsedagar var för sig. Vill din svärmor träffa sina barnbarn så får hon väl snällt åka.