Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Jag längtar till jul!!!

Igår hittade jag fler julklappar, känn skönt att ha köpt några, bara ett 20 tal kvar =)

Vad jag själv önskar mej... ingen aning. 

• Frökenolson
    JennySofia skrev 2011-10-06 15:30:48 följande:
    Åååh vilken underbar tråd! Hjärta
    Har suttit och läst igenom hela tråden nu (Tog 3 dagar, dock inte hela dagar... Flört)
    Kan ju erkänna att innan jag hittade tråden så hade min julstämning inte kommit ännu... men så snart jag börjat läst så kom den smygandes.... Ååååhhh vilken känsla! Kan knappt bärga mig och mina arbetskamrater tycker jag är knäåå... haha...

Sedan gjorde det inte saken bättre att vi bestämde datum för den årliga Ullareds-resan häromdagen och den stora dagen blir 19 oktober, alltså om sisådär 2 veckor! Längtar! Min inköpslista börjar redan bli lång!

håller med, en underbar tråd, ihärdigt av dej att läsa alla sidor vi skrivit =)
  • Frökenolson
    Mamma SL skrev 2011-10-09 11:03:02 följande:
    Har ni julgardiner? När man tittar i alla julmagasin lyser julgaridnerna oftast med sin frånvaro men visst har väl de flesta julgardiner? Ni som har beskriv gärna hur de ser ut, jag har stort gardinbekymmer just nu.

Jag/vi har tjocka mörkröda julgardiner från indiska, älskar dem. Passar super i vårt kök!
    de är lite mönstrade med ännu mörkrödare färg, har tygservetter i samma färg. 
  • Frökenolson

Julskinkan är viktigast för mej och vörtbrödet, sen lutfisken och köttbullarna! =)

Rocky road, knäck, nougatgodis, brända mandlar, mammas kola är ett måste  

• Frökenolson
    MrsTM skrev 2011-10-11 10:05:24 följande:
    Hur tidigt ställer ni fram granen? Mina föräldrar hävdar envist att den ska kläs 23 dec, men det är ju på tok för sent! Detta år SKA jag ha egen gran i lägenheten trots att vi är hos föräldrarna över juldagarna. Funderar på att kalla den för adventsgran istället för julgran och klä den omkring den 1 dec. Vad tror ni om det?? Tomte

Jag är extremt traditionsbunden och granen klär jag medans skinkan är i ugnen kvällen den 23:e
    Däremot tänkte jag i är ha en liten gran på ett av borden i vardagsrummet den kommer nog upp runt 2:a advent, kanske även en lite i sovrummet.. Tungan ute 
  • Frökenolson

Idag ska jag åka och handla julklappar, hoppas jag hittar många, vore skönt att vara klar innan noivember kommer...
    Ha en fin dag tjejer! 

• Frökenolson
    Mamma SL skrev 2011-10-13 18:24:54 följande:
    Hur dyra julklappar brukar ni köpa till era släktingar, alltså typ svägerskor, svågrar och syskon? Våra brukar få för ungefär 200 kronor var, eller 400 om vi köper en sak som är till båda i ett par.

Syskonbarn runt 300 har 9st som jag köper till.
    En av systrarna runt 800 kanske, vi älskar jul och byter gärna, men de andra vill inte
    En andra syster runt 300
    mor och far får kosta vad de vill, vad jag hittar max 1500-2000
    Svärisarna samma som mina..    
  • Frökenolson
    Lotta84 skrev 2011-10-16 16:47:33 följande:
    Å jag älskar julen, jag längtar till man kan börja julpynta o allt annat.... Har skickat sambon till affären för att köpa glögg hoppppas dom har fått in det nu=)

Bra initiativ =D
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!