Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

Nu lyser det så fint i fönstren

• Nandez
    fluu skrev 2021-11-27 19:39:46 följande:
    Julen är häääär nuuuuuuu!

Nu har vi adventspyntat och bakat pepparkakor och lussebullar, så nu har julen börjat. Till lussebaket drack vi årets blossa och den var riktigt god. Inte så god som min favvo (fulglögg säkert, Icas alkoholfria med mindre socker) som jag kan halsa en hel flaska av, men ändå en hit. Den hade en naturlig och len apelsinsmak och smakade inte överdrivet med alkohol. Rekomenderar!

Vi går promenader i stan nästan varje dag nu. Jag tycker att staden har pyntat ovanligt fint i pr och nästan alla affärer har verkligen ansträngt sig.

Och litelite snö kom det här i fredags.
    fluu skrev 2021-11-27 19:41:07 följande:
    Jo, ett tips till - ni som är allergiska mot hyacint, jag köpte en ny sort som det står svagt doftande på. Är ni inte jättekänsliga kanske det kan funka. Köpte på blomsterlandet.
    Åh, vad fint

Tack för tipset

• Nandez
    Elsis skrev 2021-11-27 21:33:45 följande:
    Vi har fått ett fint om än tunt snötäcke inför första advent. Idag kom granriset med ljus på plats tunt ytterdörren och de flesta ljusstakarna är på plats.
    Vad mysigt
  • Nandez
    molly50 skrev 2021-11-30 09:12:33 följande:
    Samma här. Men ser ut att komma litegrann till helgen och nästa vecka.  smile1.gif
    Just nu har vi bara frost. Men så pass mycket att det ser ut som snö.  smile1.gif
    Så är det här med
  • Nandez
    molly50 skrev 2021-12-01 11:24:02 följande:
    Här verkar det som att det ska komma lite i helgen och nästa vecka. och fortsatt kallt.
    Ingen snö men galet kallt
  • Nandez
    Themis skrev 2021-12-01 21:33:26 följande:
    Jag vill bara julbaka nu, men hinner och orkar inte. Måste baka eget bröd varje vecka om jag vill äta bröd till frukost och har just gjort det.

Men till helgen- då jäklar!
    Lycka till i helgen
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!