Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Aniiee skrev 2017-12-18 20:05:48 följande:

Min lillasyrra med familj kom ut till "julstället" idag, hon, hennes kille och deras baby =) 

Syrran sa "Vet du var julkänslan sitter? I tårna. Särskilt när det snöar." (och elak som jag är tänkte jag "vi har reumatism i familjen, förmodligen det du känner" Demon). Nä, men mitt svar var; "min julkänsla sitter nog mer i håret." Och jag vet att min lilltjej (brorsans yngsta) har julkänslan i magen.

Så jag måste fråga: Var sitter er julkänsla?

I hjärtat,skulle jag vilja säga. 
    Carpe Diem
  • molly50

Just nu så sitter jag mer och planerar barnens skolavslutning och midsommar.
    Hur man ska duka och pynta osv. 

Carpe Diem
  • molly50
    BossHoss skrev 2018-06-15 09:19:19 följande:
    Tänkte på en grej nu när jag flyttat från storstan till landet och inte längre ramlar förbi butiker lite hipp som happ.

Det finns alltid butiker som har olika reor, byggvaruhusen har ju sina vår, sommar, vinter reor. Inredningsbuteker har ibland sina reor på varor som skall bytas ut mm. Tyvärr är enda sättet ofta att få reda på dessa genom att snubbla in i butikerna och kolla.

Så varför inte tipsa varandra om ställen på just din ort som har marknader, reor osv så man kan bulka på sig julklappar och andra presenter
    Bra idé! 
    Carpe Diem
  • molly50
    fluu skrev 2018-07-25 19:00:21 följande:

Har köpt färdigt alla julklappar till familjen(men det kaaaaan högst eventuellt kanske råka bli några till) för att simulera "nu är det snart jul". Jag orkar inte den här värmen. Jag har fel på hjärtat och mår fruktansvärt.... Drömmer om snöstormar... Funderade idag på att baka en mjuk pepparkaka  och gråta en skvätt av längtan, men jag vill inte starta ugnen och är för uttorkad för att gråta..

Fy så jobbigt för dig! Hoppas du snart får må bättre.
    Jag har också lite problem med hjärtat,men klarar mig ändå någorlunda bra så länge jag inte håller mig mitt i värmen,så att säga.

Oj,redan färdig med alla julklappar?
    Jag har inte ens köpt den första än. *S

Mjuk pepparkaka lät gott. 
    Carpe Diem
  • molly50
    fluu skrev 2018-07-27 15:52:14 följande:
    Nandez skrev 2018-07-26 19:01:46 följande:
    Jobbigt för dig i denna värmen.
    Ja, det börjar bli lite sisådär med livsviljan. Men framförallt har jag dåligt samvete för dottern,som inte kommer ut på roligheter så mycket som jag skulle önska, då maken jobbar nästan hela sommaren och jag är mycket ensam med henne.

Blev ingen pepparkaka, men idag tog jag mig samman och bakade en saffranskaka att bjuda kusinerna på imorgon när vi ska ha strandpicknick. De kommer att himla med ögonen åt mig
    Det förstår jag. Det har varit lite samma sak här.
    Men vi har luftkonditionering både inne i huset och i bilen och det har underlättat enormt mycket.

Hehe! Ja,men saffranskaka funkar väl alltid. 
    Carpe Diem
  • molly50
    Nandez skrev 2018-07-28 11:48:10 följande:
    Vi har AC annars så hade det varit olidligt varmt. Saffranskaka låter gott
    Ja,det hade man nog knappt klarat. 

Ja,det är smaskigt. 
    Carpe Diem
  • molly50
    Nandez skrev 2018-08-11 13:08:08 följande:
    Ute i god tid
    Hehe. Ja,kanske det. Men det är än så länge bara på planeringsstadiet. 
    Carpe Diem
  • molly50
    Heilena skrev 2018-08-11 19:50:05 följande:
    Haha, jag med! Flyttade ihop med min sambo förra året och då hade vi inget julpynt då alla pengar gick till nya möbler. Men i år ska vi köpa julpynt! Har redan börjat planera vilka kuddar som ska bytas ut till röda, måste köpa röda gardiner, adventsljus, adventsstjärnor och juliga påslakan! :D Började fundera redan i juli, haha! Så taggad!!!

Idag råkade jag även kolla på vinterjackor..
    Ja,vi behöver nog köpa några nya ljusslingor då det gick sönder förra året.
    Och så funderar jag lite på hur jag ska pynta inne och ute. 
    Det är nästan det roligaste med hela julen,tycker jag. 
    Carpe Diem
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!