-
Ok. Tack! Ska försöka kolla på det där.Aniiee skrev 2016-11-01 23:12:12 följande:Om du går ni på mobilsidan och tar upp inställningar på telefonen (på min telefon och platta trycker man till höger om mitt"knappen" för att få upp inställningar för själva webläsaren) kan du byta. Annars tror jag att det finns en knapp om du skrollar allra längst ned på FL.
-
Jag har nog inte hört vad det är för kalender som ska visas i år,ännu.MissFrost skrev 2016-11-02 12:23:25 följande:
Årets julkalender verkar lovande så den ska nog ses i år . Förra årets julkalender var si så där. Tittade bara på några avsnitt och kände att den inte var så där julmysig som man vill ha den.
-
Ok. Tack! Ska kika på det.MissFrost skrev 2016-11-02 14:42:08 följande:Selmas saga heter årets julkalender, trailer för den :www.svt.se/barnkanalen/julkalendrar-i-svt/
-
Jag minns inte så många av de senaste årens julkalendrar.Aniiee skrev 2016-11-02 16:34:02 följande:De senaste 10 har varit:
Lasse.Majas Detektivbyrå - den var tydligen rätt bra, men jag såg inte. "modern"
En rktig jul - har faktiskt inget minne av denna alls. Ens hur snacket gick. "modern"
Skägget i brevlådan - samma där. "modern"
Superhjältejul - Jag får alltid känslan av att sånna här kalendrar (i princip julavsnitt av en serie) är för en redan existerande publik, och det är inte så bra, för då är det svårt att "komma in". "modern/sci-fi/fantasy"
Hotell Gyllene Knorren - Var visst väldigt bra, men jag såg bara något avsnitt. "modern"
Tjuvarnas jul - var tydligen den bästa på väldigt länge, och väldigt julig. Jag ville se den, men gjorde inte det. "Historia/fantasy/Dickens-esk"
Mysteriet på Greve Holm 2 - Var tydligen bra, red kanske på nostalgi. Såg inte, och inte heller originalkalendern. "modern fantasy?"
Barna Hedenhös uppfinner julen - Var faktsikt helt ok till bra. "modern/fantasy/fish out of water"
Piraskattens hemlighet - Var väl den mest kritiserade julkalendern sedan "Marias Barn". "modern"
Tusen år till julafton - vet inte riktigt vad jag ska skriva av den... såg 1 avsnitt, men sen blev det inte mer.
Hotell Gyllene knorren tyckte jag var helt ok.
Men förra årets var ju inte ens julig.
Jag är kanske gammal,men min favorit bland kalendrarna är Trolltider. -
De gör ju dessvärre inte det.Aniiee skrev 2016-11-02 21:38:41 följande:
Guck ut med hundarna förut. De hittade genast en lövhög täkt med snö, så naturligtvis skulle de slänga sig i den och sprida löv överallt. Kallt var det, och min vinterjacka är trasig. Eller, ja, nu är den förhoppningsvis mer fungerande, efter att jag tryckt till dragkedjan med en klotång.....
Annat som är trasigt är ledljusslingan som jag skulle sätta i köket sen.... den var stendöd. Jag som trodde att led--ljus höll i evigheter....
Går en lampa sönder så kan man inte byta ut den.
Då får man köpa en helt ny slinga istället.
Nackdelen med LED-slingor. -
Ja,det är ju lite trist.Aniiee skrev 2016-11-03 14:59:04 följande:Verkligen en nackdel. Prylen höll bara en enda säsong....Men å andra sidan köpte jag den för bara 150 kr på coop, så det känns rätt ok ändå.
Våra har faktiskt hållit i några säsonger nu.
Vi får väl se hur länge de håller.
Köpte något billigt skräp på Ö&B förut och det höll knappt till nyår. -
Här har vi inte heller något direkt färgtema mer än att vi brukar ha granen i vardagsrummet med röda kulor och vitt glitter och så vita ljusstakar i köket och vid matsalsbordet och träljusstakar i vardagsrummet.
-
Blev så sugen på att sätta upp utebelysningen när jag var ute en sväng ikväll och såg så många slingor som lyste.
Funderar på att göra det till helgen.
-
Ja,det är flera grannar som har tänt sina här.Klickerträna skrev 2016-11-07 19:21:38 följande:Ja, det är verkligen mysigt när alla lampor kommer upp
Vår slinga har suttit kvar på balkongen sedan förra julen och jag har tänt den några kvällar nu när det är så mörkt.
Nu börjar vi få lite kyla här nere också. Kaaaanske finns det hopp om snö till advent
Blir så sugen på att sätta upp våra också.
Måste kolla så de fungerar först bara..
Vi plockade ju ner våra förra året.
Ja,det blir det nog,ska du se. Har härt att det kan komma snö neröver de närmsta dagarna. -
Sanna Nielsen blir årets julvärd på SVT!
www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article23873448.ab