Jag längtar till jul!!!
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Jaha, nu är tråden fäst igen....
Idag har det varit rena snöstormen här halva dagen! Det är visserligen för blött för att det ska lägga sig ordentligt och nu har det slutat, men det inger ändå hopp om en vit jul!
Här har det också varit snöstorm. Vovven blev så glad att det var snö ute så han skuttade som en ko som släpps ut på grönbete.
Idag har vi varit på luciafirande. Så mysigt! :) Även lite julpysslande. Nu börjar julstämningen infinna sig en aning.
Ni som kollade på julbak med dessertjuryn igår. Vad tyckte ni? Jag ska erkänna att jag blev lite besviken.
Ser fram emot Ernst ikväll! Det ska bunkras med skumtomtar och julmust!
Ja,julpizzan lät intressant.
Ja,julpizzan lät intressant.
Idag var det dotterns första Lucia ever på dagis. Hon var självklart bäst på luciasången. Hon tror nämligen att den går "sankta tokfia" så hon sjöng det
Precis när vi gick från dagis så började det snöa, visserligen höll det i sig i typ en och en halv minut, men ändå stämningsfullt!
Resten av dagen har jag ägnat mig åt julförberedelser och köpt sambons och dotterns strumppaket.
Skruttungen har julstämning(jag har lärt upp henne väl :P) :