Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

Aniiee skrev 2020-11-07 18:07:58 följande:
    Så, jag har haft ett paket leverpastej i kylen ett tag.Bestämde mig idag för att jag var sugen på en leverpastejsmacka på lite mörkare bröd. Orka baka så när jag ändå var i affären så kollade jag efter något mörkare bröd och vad hittar jag? Vörtbröd. Yay. Utan russin dessutom (gillar inte russin). Så nu får jag leverpastejsmacka och varm choklad.

Nu ska jag bara önska mig en köldknäpp också....
    Mums, vad gott
  • Nandez
    Hobgoblin skrev 2020-11-07 21:46:35 följande:
    Varför är en sådan tråd "fäst"??
    Kan ju inte vara mer än någon del av promille av befolkningen som längtar till jul.
    Varför??
    Har ingen aning, det blev så nyligen.
  • Nandez
    BeautifulLiz skrev 2020-11-08 10:02:59 följande:
    Nästa jul har jag och en väninna bestämt att fira jul i något soligt land, om coronaeländet tillåter.
    Vi får se, man får leva på hoppet.

Julafton på en sandstrand vore ju verkligen underbart!
    Jag har aldrig varit på solresa, gillar inte att sola och badat har jag inte gjort på åratal, så det är inget för mig. 
  • Nandez
    fluu skrev 2020-11-08 12:36:10 följande:
    Glögg till fars dag är ju en självklarhet!

I år kommer vi att fira med bara min mamma och en vänfamilj. Mormor "hade" vi förra året(vi har fått lägga upp ett vartannat års-firande eftersom att vi "slåss" om mormor), så hon skulle inte kommit till oss i år i vilket fall, men tyvärr lider hon av hälsoångest och mår inte alls bra nu och tar sig aldrig ut. Vi skickar massa paket till henne hela tiden och till jul ska moster köra en vända dit så jag tänkte skicka med både klappar och julmat.

Apropå ingenting, vet någon om man kan få tag i mjölkfri nougat? Jag vill göra barndomens favorit wienernougat, men på den lokala veganbutiken påstår de att mjölkfri nougat inte finns. Ja, man kan göra egen, men.....orka smile2.gif

För övrigt har jag nu sett det första julpyntade fönstret i granskapet. Det är tidigt till och med för mig smile2.gif
    Det var tidigt med julpynt redan.
  • Nandez
    molly50 skrev 2020-11-08 13:04:05 följande:
    Brukar sitta vid vår kamin,med en riktig brasa.  smile1.gif

Vi har några ljusslingor. En på altanen och en utanför vårt uterum.
    Plus 2 på balkongen.
    Sen brukar vi ha 3 granar ute. En utanför dörren,en utanför uterummet och en äkta på altanen.  smile1.gif
    Och så en liten snögubbe på balkongen.  smile1.gif
    Vi har också flera ljusslingor, vi har gått igenom vara ljus och vi har beställt lite smått och gott för att ersätta det som inte fungerade
  • Nandez
    molly50 skrev 2020-11-08 21:08:53 följande:
    Ja,vi har köpt lite nytt idag. Och en slinga,som vi redan har hemma, skulle min händige man försöka fixa.  smile1.gif
    Vi beställde på nätet. Domherrarna vi köpte förra året fungerar, mina favoriter
  • Nandez
    molly50 skrev 2020-11-08 21:10:46 följande:
    Vad är det som är humbug?
    Ignorera 
  • Nandez
    molly50 skrev 2020-11-09 08:23:08 följande:
    Ok. Ja,det går ju också. Det kommer vi nog att göra med julklapparna sen.  smile1.gif

Ja,domherrarna är fina.  smile1.gif Sådana skulle jag också vilja ha.
    Har en liten snögubbe som jag brukar ställa ut till advent. Har inte kollat om den funkar än,men det borde den göra.  smile1.gif

Ja,du har rätt. Förstår bara inte vad man gör i en sådan här tråd om man tycker julen är humbug.
    Domherrar finns på Jem och fix samt Rusta. Kan nog finnas i fler butiker.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!