Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

funderar på att kolla upp uteljusslingorna i helgen.

• Nandez
    molly50 skrev 2020-11-03 21:21:06 följande:
    Samma här. Funderar på att kolla upp våra imorgon och kanske sätta upp dem i helgen. Ser att flera grannar här redan har gjort det.
    Och det är ju så mörkt ute nu.
    Det lyser upp så fint i mörkret.
  • Nandez
    molly50 skrev 2020-11-04 08:37:14 följande:
    Ja,det gör ju det.  smile1.gif
    Verkligen
  • Nandez
    Aniiee skrev 2020-11-04 14:25:59 följande:
    Mitt fläsklägg luktar julskinka.....
    Oj då.
  • Nandez
    Mimosa86 skrev 2020-11-04 23:48:08 följande:
    Jag har redan börjat planera hur hemmet ska dekoreras och vad som behövs kompletteras. Funderar på att ta en semesterdag vid advent och bara botanisera med julblommor och allt fix. Lyssna på lättsam julmusik och bara boa :) julen är en fantastisk tid och den tid på året man blir extra ödmjuk och tänker till kring nära och kära. Lika bra att köra igång snart för efter julafton är det ju inte samma kända längre :)

Baka och pyssla med ungarna... kommer snön så kan det bli riktigt mysigt. Corona till trots
    Mysigt
  • Nandez
    molly50 skrev 2020-11-06 08:49:40 följande:
    Har redan kollat vår. Och vi måste kanske köpa lite nytt.
    Men funderar på att sätta upp de som funkar idag och sen åka och köpa det som behövs.  smile1.gif
    Det är roligt att köpa lite nytt
  • Nandez
    Utvandraren2 skrev 2020-11-06 18:01:06 följande:
    Min man var precis och köpte en ny julgran och två små granar plus en krans som vi ska ha vid ingången. Julgranen var snordyr, men har haft min farmors slitna gamla plastgran hela mitt vuxna liv så nu när vi äntligen renoverat klart huset så unnar vi oss en riktigt fin gran. Har inte haft något fint vid ingången heller förut, så i år blev året för uppgradering av julpyntet. Är jättenöjd och vill helst ställa ut det genast, haha
    Vad roligt med lite nytt  
  • Nandez
    BeautifulLiz skrev 2020-11-07 10:57:40 följande:
    Nej då, jag har inte firat jul med släkten någonsin. Eller jo, med en faster när jag var barn innan min pappa gick bort när jag var tolv.

De enda julklappar jag köper är till barnbarnen. Mina barn är vuxna och de är inga stora julfirare heller.
    Äldsta sonen firar dock med sin frus släkt numera.

Jag är ingen traditionsmänniska. Hade det inte varit för pandemin så hade jag troligen rest utomlands över julen.
    Vi firar men inte i någon stor skala, jag tycker att det är mysigt med ljusstakarna och julpyntet i det mörka december. Vi köper inga julklappar till vuxna, bara till barnbarnen på makens sida.

Vi har inget överdådigt julbord utan bara sådant som vi tycker om.
  • Nandez
    Mimosa86 skrev 2020-11-07 10:18:41 följande:
    Vad är det som är jobbigt? Är det klassikerna som att få ihop julafton med släkt, presentinköp och fix? Jag tänker att i år med tanke på covid så kommer julen bli begränsad i vad man kan göra.
    Ja, coronan påverkar årets julfirande för många.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!