Inlägg från: MrsTM |Visa alla inlägg
  • MrsTM

Jag längtar till jul!!!

Som inbiten scrappare har jag idag pysslat julkort till skenet av levande ljus och tonerna av stämningsfull julmusik. Att skicka julkort är något som ligger mig varmt om hjärtat, det känns som att ge julklappar till hela bekantskapskretsen eftersom många berättat hur otroligt glada de blir av denna lilla gest. Är inte ett hemmagjort julkort precis vad man behöver i detta digitala samhälle? Solig

• MrsTM
    Neelah skrev 2011-12-10 22:35:18 följande:
    Absolut! Jag scrappar mina julkort också och eftersom jag även gillar miniatyrer har jag gjort julgodis till dockskåpet.

Gud, det var bland det gulligaste jag sett! Skrattande

Gillar också miniatyrer, har du sett dockhusutställningen på nordiska muséet i sthlm? Det är en del av den fasta utställningen, rekommenderas! 
  • MrsTM
    Tussilussan skrev 2011-12-13 08:49:29 följande:
    Idag är det lucia, och mindre än 2 veckor kvar till jul!
    Nån fler än jag som ska til kyrkan å titta på luciakröning ikväll?
    Japp, ikväll ska jag till Göteborgs Domkyrka och titta på deras storslagna lussetåg! Tiokaffet på jobbet idag blev ett frosseri utan like, det fanns både lussekatter, pepparkakor och mjuk pepparkaka...! Glad

Vågade förresten inte kolla på TV:s lussemorgon innan jobbet, blev väldigt snopen när jag såg att de sände från exakt samma kyrka! Risken är ju stor att programmet är samma som jag ska se ikväll!
  • MrsTM
    molly50 skrev 2011-12-13 10:49:08 följande:
    Vilken fin lucia det var på sonens dagis idag! :) Gnistrande snö som knarrade under skorna när vi gick dit och många jättesöta tomtar och lucior mm. :) Jättefint! :)
    Jösses vad avundsjuk jag blev nu, här i Blöteborg regnar det... igen! Och ikväll kanske det blåser upp till storm... igen! Vi är bara liiiiite bittra på vädret för tillfället...! Flört
  • MrsTM

Dagens tips får bli att ge bort hemmagjorda julgrupper. Behöver ju inte vara nåt avancerat, en billig kruka för några tior med lite mossa, en mini-julstjärna och nånting mer. Blir lite extra känsla när man själv satt ihop den, och betydligt billigare än blomsteraffärernas svindyra skapelser.

Ska göra en till mamma som tack för att vi får bo där över jul, och en till mormor (tillsammans med mamma) som tack för att hon ordnar släktkalas på juldagen.

• MrsTM
    Neelah skrev 2011-12-13 16:42:16 följande:
    Det tittade jag också på och började jobba en timme senare än planerat... Man måste ju prioritera.
  • MrsTM
    fluu skrev 2011-12-14 15:01:06 följande:
    Skit! Glömde att det var Jamie Olivers jul igår,får hoppas att det går i repris.
    Själv har jag siktat in mig på Jul med Ernst, på måndag kl 20.00! Glad

Säga vad min vill om denna människa, han är ju bara för mycket ibland, men när det kommer till julmat och julpyssel är han fantastisk!
  • MrsTM
    Flisan79 skrev 2011-12-14 16:21:19 följande:
    Åh fy. Ernst är som naglar mot svartatavlan för mig... Uäääk! Haha. Fast om han är bra på julpyssel kan jag kanske se lite grann, med ena ögat typ
    Han kommer håva in dig, precis som han gjorde med mig. Flört Jag var också sjukt skeptisk mot honom, tills jag såg julprogrammet förra året. Vips hade han mig på kroken och innan jag visste ordet av hade jag informerat mamma om att vi bara MÅSTE göra Ernst griljering och Ernsts köttbullar! Tomte
  • MrsTM

Mium: Ha ha, denna bild fick mig osökt att tänka på handduken i Liftarens guide till galaxen (en av världens bästa böcker), handduken har den lugnande texten DON'T PANIC! Ett budskap så gott som något såhär dagarna före dan! Glad

• MrsTM

Mmmm, bara det roligaste kvar! Slå in julklappar och göra två julgrupper! Får se om jag hittar några fina "taggar" att hänga på paketen, annars får jag scrappa egna!

• MrsTM

Har ingen koll alls på detta med skinkan. En fråga till er som vet: Om man griljerar den någon dag innan den ska ätas, kan man då värma den litegrann i ugnen före servering utan att smak och konsistens tar stryk?

• MrsTM

Hittade pågens minigifflar med saffranssmak i frysen. En stund i ugnen så var de som nybakta, smakade ljuvligt även såhär års!! Skrattande

• MrsTM

Mmm, denna jul blir speciell! Vår bebis är beräknad till den 1 augusti, och nyligen fick jag veta att min lillebror ska bli pappa!!! Deras bebis kommer i november! Så himla glad, tänk att våra barn får en jämngammal kusin!

Idag har regnet för övrigt öst ner i Blöteborg så den där rätta sommarfeelingen dröjer nog ett tag till. Men ett antal alkoholfria fläderdrinkar med tillhörande jordgubbar på balkongen ska man nog hinna med innan det är dags att mysa ner sig i all jullängtan under hösten!

• MrsTM

Åh nu kan jag nästan känna doften av granris och vinterluft på vårt lokala trädgårdscenter! Bland det bästa med julen är att shoppa granen, hyacinterna, lite buxbom och annat mysigt.

Finns det fler här inne som skapar egna julgrupper? Här är mitt alster från förra året, fick bli en stilren variant. I år ska jag kräma på betydligt mer med juliga detaljer. Perfekt "tack för middagen"-present till mamma och mormor!

Lycklig nybliven mamma till en underbar liten kille!
  • MrsTM
    plutteluddelutt skrev 2012-08-18 20:09:27 följande:
    Nu har jag fått Pandurokatalogen och jag bara vill göra allt! Massa mys och sitta och julpyssla! Ska försöka göra så många julklappar som möjligt själv i år så alla tipps gällande sådant är välkomna, särskilt till barn. Måste bara tipsa om en klapp till de små som min blivande ettårig ska få i present när han fyller. En docka från rubens barn! Det är inte vilken docka som helst. Vi har en på småbarnsrytmiken och alla barn vill kramas med den dockan!
    Ja men alltså pandurokatalogen...! Jag veeeet, man blir ju helt sjuk!! Julpyssel är bland det roligaste som finns! Glad
  • MrsTM

Nu kör vi tjejer, i oktober är det heeeeelt ok att tjuvstarta julen! =) Kan redan se framför mig hur min tremånaders kille kommer att titta storögt och jollra när granen är på plats! (ställer in den vid andra advent)

Förresten, min man sköter matinköpen nu för tiden så det blir sällan några spaningar i tidningshyllan för min del. Kan ni hjälpa mig med att hålla utkik efter inredningsmagasinens julspecial?? Särskilt Drömhem & Trädgård som är en riktig favorit, rekommenderas!

• MrsTM

På julen slipper man gnälla över det kassa sommarvädret, då kan man lugnt gosa ner sig i soffan under en filt med en mugg glögg. Aaah så mysigt, he he!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!