Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Jag längtar till jul!!!

Koppkaka skrev 2011-08-20 11:51:26 följande:
    Vår framtida tomtenisse har kikat ut Hjärta Vår älskade Leo föddes 05.04 igår morse, 49 cm lång och 3400 gram tung. Vi är så förälskade!
    Mys!! Grattis till liten kille!
  • Frökenolson

Idag känns det som riktigt pysselväder, och jag är LEDIG!
    Blir nog(juj) pyssel i stugan större delen av dagen =)

• Frökenolson

just det, exakt 4 månader kvar idag till julafton =)

Om 2,5 månad är det väl "lagligt" att greja med julen, dricka glögg och must =D

• Frökenolson
    HeidiM skrev 2011-08-24 18:15:28 följande:

Oh, nu börjar jag med längta... Glad

Ska smita förbi Panduro imorgon, tack för tipset Zorba80!!

de har tom fått in en del julgrejer i butiken på panduro där jag bor, köpte lite scrap papper med jultema!
  • Frökenolson
    Mamma SL skrev 2011-08-25 15:22:06 följande:

Det är alltså bara drygt en månad kvar. Och när julsakerna kommer fram är det ju helt lagligt att börja lite smått med det andra också, glögg och pepparkakor till exempel. Man kan börja med lite blomarrangemang med mossa och annat fint då också bara man kallar det vinterpynt istället för julpynt, annars tror folk att man är en dåre. Fast de kanske inte har helt fel.

håller med till fullo, vinterpynt!!!
    Mossa, kottar, äpplen, mysigt!!
  • Frökenolson
    jag har också drukckigt must idag, det är så himla gott. dom kallar det sommarmust dock, men samma grej.. ;)
  • Frökenolson

Idag hittade jag något kul, var ute på altanen när jag insåg att en av mina amaryllis gått i knopp, ha ha!
    Tog fram dem i våras för att de ska blomma till jul och en vill blomma redan nu, lite kul tycker jag.
    Fler än vi som längtar till jul =)

Carolaj, bra present till maken!

• Frökenolson
    ems87 skrev 2011-09-03 12:46:00 följande:
    Har ni nåt tips på nån svensk julskiva? Jag letar efter nån julskiva på svenska med de vanliga julsångerna på tex Jul, jul, strålande jul, Betlehems stjärna, nu tändas tusen juleljus, Helga natt... Bland annat.

MEN det ska inte vara dansband eller Carola. Inte heller nån opera. Inte så många "nya" jullåtar. Jag köpte Peter Jöbacks skiva förra året, men jag klarar inte av hans wailande (hur det nu stavas!), plus att det var för många "nya" låtar som för mig inte ger så mkt känsla.

Ge mig tips! :) då blir jag glad.

Nu är det officiellt höst, så härligt, nu är det bara en tidsfråga innan temperaturen går ner. Härligt :D
    The real group,
    Sanna shirley och sonja (kanske inte shirley om du inte gillar wailande eller vibrato ;)
    Jul i folkton är en mysig skiva som finns på spotify

Håller med nu ska tempen ner!
  • Frökenolson
    charlottes76 skrev 2011-09-05 18:18:27 följande:
    Hej

Förra julen gjorde vi rocky road för första gången, vilket hela familjen älskade, nu är ju planering i gång och alla vill ha rocky road igen

Men vet någon var man kan köpa dumlekolor de små, vet att det finns men hittar bara de vanliga stora kolorna.

charlotte
    Ohhh my god, rocky road va gott!!!!
    nope, jag brukar klippa de stor dumlekolorna, tycker det går rätt smidit.
    Provade att klippa marchmallowsen en gång, det gick mindre bra, ha ha ha.
    Nu blev jag riktigt sugen, när är det tidigaste att göra.. Det är i och för sig inte julgodis bara, kanske skulle provgöra en sats... =)
  • Frökenolson
    ems87 skrev 2011-09-05 19:54:59 följande:
    Idag har jag köpt den första julklappen! Ska ner på stan och köpa fler i veckan :)Man måste ju testa och se om det blir bra, annars står man där i jul med godis som inte blev bra ;)
    precis! kul med klappar  redan =)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!