Jag längtar till jul!!!
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Förra julen satt jag och drömde mig fram i livet tills när vi hade hus och skulle pynta, sätta upp julgran med mera. Inte trodde jag att jag inom några månader skulle sitta här som husägare utan att det skulle ta år, men nu gör jag det :D Vi kommer precis som novsep fira vår första jul i vårt alldeles egna hus. :D
Igår satt jag och sambon och kollade på tv när jag plötsligt kom på mig själv hur vi ska göra med ljusslingor på altanen och kände för första gången i år suget efter jul, ojojoj vad jag ser fram emot det!
Efter en fantastisk sommar som nått sitt slut känns det bra att blicka mot julen igen. Många nya frågor i år som nyseparerad. Hur gör man tex med paketkalendern när man inte har barnen varje vecka...? Måste nog börja med julbaket och sånt tidigare också så att man hinner med allt man vill göra tillsammans med barnen.
Samtidigt har jag ett nytt hem som jag måste planera julpynt, gardiner etc till. Mycket angenämare problem :)
Såg precis på Facebook att det är 20 fredagar kvar till jul Ett skämt från den som la upp det men jag blev lite glad
Jag funderade på julbullar när jag var ute och gick härom dagen. Vad tror ni om att göra saffransbullar fyllda med pepparkaksdeg? Borde inte det kunna bli gott?