Inlägg från: Carolaj83 |Visa alla inlägg
  • Carolaj83

Jag längtar till jul!!!

Zorba1980-hihi känns ingen min son tar ibland fram en julskiva och lyssnar på när han ska sova, jag sitter i vardagsrummet och myser lite till musiken i smyg medans min man suckar
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Carolaj83

Idag var jag och dottern inne i leksaksbutiken då vi skulle köpa present till dagens 7-års kalas....folk trodde nog min dotter var lite galenmen gud vad jag njöt inombords då hon gick

-den där önskar jag mig av tomten och den där och den. mamma du kan väl skriva det på min önskelista.

detta blir min första jul som 3-barns mamma och även första julen hemma. Annars har vi kört varannan hos mormor,morfar och farmor, farfar....nu har vi sagt att alla som vill fira med oss är välkomna hit och det är faktiskt äldsta sonen som sa redan vid nyår att han ville fira nästa jul hemma han blir 6 i december    

• Carolaj83

mysigt för er som firar med barn för första gången

detta blir även första julen för min yngsta, han är född 29 jan,

när barnen säger något dom  önskar sig eller jag kommer på något så skriver jag upp de på en lista så har man lite att välja på sen

men frågan är vad ger man en 11 månaders??? han har ju  2 äldre syskon så det mesta finns ju redan

• Carolaj83
    NicoDylansMamma-alla mina barn fyller också år nära jul, brukar bestämma vad jag ska ge o sen bestämma vad dom ska få när.

jag fyller även 30 i mars och hoppas att jag lyckas spara så jag kan ta med mig mannen o barnen utomlands.

har bara börjatmina funderingar än

sonen som blir 6 (19 dec) ska få en egen kamera att ha inför resan, han älskar lego så det blir det nog, någon bok.

dottern som blir 4(9 dec) väldigt tjejig o klädmedveten så kläder, hårsaker, barbie

sonen som blir 1(29 jan) ABSOLUT IDE  TORKA   kanske trä klossar           

• Carolaj83

köpte faktiskt en sådan sköldpadda  när han låg i magen, men äldsta sonen tyckte så mycket om den o hade lååång period med mardrömmar, så han fick ärva den och minsta fick en jättefin gås lampa i dop present....men dragleksak är ju smart....

vad ger ni föräldrar/svärföräldrar    

• Carolaj83

vet att jag skrivit det förra året i denna tråd men det är säkert några nya här som  inte orkar läsa alla inlägg

när vi hälsar på farmor/farfar under december så har ddet varit tomte nissar i trädgården som tappat paket  

• Carolaj83

dotterns dagis kort kom idag en given julklapp till släkten från henne, sonen har precis börjat skolan o oj så besviken jag blev när jag såg att dom tar sina kort inomhus, helt annat liv i bilderna som är tagna ute...

Pigelinen-min 6-åring ska få små lego, ett spel till nintendo, en kamera inför vår första utlandsresa och lite smått(detta blir uppdelat på födelsedagen 19 dec) 

Sidika-min kille blev 7 mån förra veckan, han har precis börjat resa sig så en lära-gå-bil kanske, han älsar även en abc hund eller vad dom heter, pratar o spelar musik, pedagogisk men rätt dyr, vad gillar han mer pop-up leksak sådann med 4 djur, trä klossar

• Carolaj83
    elinaehn-barnen behöver ju oftast någonting i klädväg så om jag ändå köper så slår jag in det, de ökar ju antalet presenter, min son fik bla kalsonger med traktorer förra året VÄLDIGT uppskattat
  • Carolaj83

vilka köper ni julklappar till?

har nu 3 egna barn och känner att jagg måste dra ner.

vill ha tips på vad vi ska ge barnens äldsta kusin, han kommer i jul vara 7 år, bortskämd till MAX får saker hela tiden och varje helg han är hos min syster så åker dom iväg på det mesta....

vad ger man en 7-åring som han sj inte vet om att han vill ha, skämtlåda?       

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!