Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Cajza85 skrev 2014-10-07 16:33:58 följande:

Aniiee: tror den heter piratskattens hemlighet

Ok. Får väl googla lite, se vad jag hittar. 

Måste för övrigt googla fram de andra julkalendrarna också....
    Make your mistakes, take your chances, look silly, but keep on going. Don?t freeze up. - Thomas Wolfe
  • Aniiee
    fluu skrev 2014-10-07 16:38:49 följande:
    Hoppas bara att den är julig!
    Uppenbarligen så utspelar den sig vid medelhavet. Så risken är stor för ett rungande: NEJ!

Men den som lever får se.
    Make your mistakes, take your chances, look silly, but keep on going. Don?t freeze up. - Thomas Wolfe
  • Aniiee
    fluu skrev 2014-10-07 16:41:12 följande:
    Fan! Vad är det med JULkalendrarna nu? Det ska vara snö, pyssel och stämning.
    Jag tar väl fram Pelle om den är dålig. Solig
  • Aniiee
    nozpa skrev 2014-10-07 16:47:16 följande:

Sunes jul är lätt det bästa julkalendern. Den kollar jag varje år.

=P Jag älskar Sune, men trots det så har jag ännu inte införskaffat den. Vet inte vad jag väntar på....
  • Aniiee

Ni som har julkalendrar på DVD, är de engelsktextade? Annars får jag texta själv...

• Aniiee
    nozpa skrev 2014-10-07 23:41:07 följande:
    Då är det dags i år då.
    Uh-huh. Hittar den förhoppningsvis nu på torrents eller youtube. Håller på att ladda ned julkalendrar i bokstavsordning. Har kommit till G.....
  • Aniiee
    fluu skrev 2014-10-08 17:31:52 följande:
    Inte många vad jag kan komma på.
    Ah, jag får sätta mig och texta själv. då. Det funkar =)
  • Aniiee
    dejan9209 skrev 2014-10-09 16:12:53 följande:
    ÄR DET NÅGON HÄR SOM HÖRT TALAS OM JULMUST KAKA?

Jag fick ett mejl av en av mina läsare där hon berättar om julmustkakan och fick även ett recept på den. någon som smakat? 
    vet fasen inte hur jag kan ha missat den....
    Ska försöka göra den ikväll! :))) 
    haha jag låter helt lyrisk....
    älskar julmust...
    Jag har gjort en variant några gånger. Jag tycker inte om julmust, men den går hem hos några i familjen.
    Never give up...No one knows what's going to happen next. - L. Frank Baum
  • Aniiee
    nozpa skrev 2014-10-09 18:49:02 följande:

Har ni gjort upp era julplaner ännu? Jag brukar vara ute i god tid, men i år så får vi tillökning i början på november, så det känns som att hela julstöket är igång nu för att sedan pausas ett tag innan det är dags igen.

Nu har vi förvisso alltid julen hemma hos oss, och alla som vill har en stående inbjudan. Men jag gillar ändå att ha koll på om vi blir 12 eller 25 personer. Skulle behöva införskaffa lite nya glas och porslin om vi blir så många i år.

Så, är det jag som är sen eller hur ligger ni andra till?

Solig Hoppas det går bra med bebisen =P 

Här blir det uppenbarligen omvända världen mot förra året, fick jag veta igår. Mina tre bästa vänner med familjer kommer och invaderar huset i slutet av november och vi blir inte av med de igen förrän efter nyår Solig

Tyvärr lär det väl vara mer vinter i Asahikawa än i Stockholm, men men.
  • Aniiee
    dejan9209 skrev 2014-10-09 20:25:13 följande:
    Jasså? håller på förfullt här hemma doftar underbart hittils, :):) 
    brukar du ha glasyr på med?
    Nej, inte direkt, däremot brukar jag göra glasyr som man kan ta. I frågan glasyrens vara eller icke vara är familjen väldigt jämt splittrad.(Varannan person tycker om glasyr, varannan inte. Min familj är konstig....)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!