MrsTM skrev 2011-10-25 10:11:12 följande:
Hej och välkommen!
En tanke bara i all välmening: Är du säker på att ni orkar ha julen hemma hos er när ni precis flyttat in...? Jag blir stressad vid blotta tanken, det tar mig minst en månad att komma någorlunda i ordning vid en flytt!
Varför inte fråga din mor om ni kan vara hos henne, men att du och din man står för maten?
Hej själv och tack!
Jo jag förstår tanken men om du bara visste hur j-dra snabb jag kan va på att packa upp ;) Förra gången vi flyttade så var allt upppackat på 2 dagar, jag skojar inte =P
Men saken är den att vi får huset redan 9 dec och vår tanke var att fått målat och lagt lite golv innan vi flyttar in möblerna, så förhoppningsvis kan vi flytta in allt redan före 19 Dec. Så det löser sig nog, märker jag att vi inte alls kommer hinna så kommer jag gå in på Plan B att fira hos mammsen och pappsen :)
Just nu ser jag det inte alls som ett stressmoment att vi skulle va hos oss, men märker jag att det blir det så har jag inga skrupler med att be mamma om att vi är hos dem :)
Har börjat kolla lite på julklappar till sonen och insett att jag måste ha en vända till ullared ganska snart, ska se om svärmor kan va barnvakt så jag kan åka på en vardag i lugn och ro. Lääääängtar! Julklappar och julpynt Here I come!