Inlägg från: rubin |Visa alla inlägg
  • rubin

Jag längtar till jul!!!

MrsTM skrev 2011-09-21 09:03:50 följande:
    Jag är så sugen på julkonsert! Körsång med glada amatörer eller stor baluns med känd(a) artist(er) spelar ingen roll! Någon som har sett något riktigt bra de senaste åren och kan tipsa? Bor i Göteborg så de flesta kända namn kommer hit, men stadens körer och amatörsångare gömmer garanterat också många juveler.

Själv kan jag tipsa om chalmers-körerna, de gör fantastiskt bra julkonserter.
    Förra året var jag på en julkonsert med Hellmans drängar, en manskör och det var jättebra. Så jag rekommenderar verkligen den, bara att googla.
  • rubin

Jonnysbrud: butiken finns kvar, tror den heter julstugan och har öppet.

• rubin

Tyckte Allers var riktigt bra, vill oxå dricka must men skall vara återhållsam fram till dec

• rubin

I helgen är det dags för första julpysslet o denna gång med mamma och mostrar. Jag tänkte göra lyktor av barnmatburkar, virka in dem. Men jag har nyss lärt mig denna konst så tur att jag kommer vara bland duktiga virkare.

Jag tycker denna sidan är så rolig att läsa!

• rubin

Bakade pepparkaks-kladdkaka, verkligt god så det rekommenderar jag starkt

• rubin

Recept på kladdkakan är vanligt recept fast man har i 1tsk kanel, ingefära och 0,5tsk kryddnejlika.

• rubin

Behöver paus i pyntandet. Iår är det mest oömmt pynt då jag har en klåfingrig dotter på 14mån eller så får det andra stå högt

• rubin

Denna helg har gått i julmarknadens tecken. Igår Haga och idag ett vintrigt Liseberg.

• rubin

Husbyggemamma: Det var alldeles lagom med folk för vädret var ju inte optimalt. På en vardag bör det ju vara färre antal folk.

• rubin

Skall iaf göra ett julgodis i helgen: rockyroad. Annars har jag inget planerat, kanske slå in de sista klapparna.
    Hoppas ni andra oxå kan ta det lugnt och njuta lite nu innan jul

• rubin

Julklappstips:
    Panduro har 25%rea på hela sortimentet denna helgen. Både i butik och online

• rubin

Hjärtemamma: jag satte min dotter i badet förra året fullt med skum och gav henne lite tomteskägg, det blev väldigt rart men hon var då lite mer än ett år. Iår skall vi nog leta bland befintliga kort.

• rubin

Vill ha tips på roliga julbloggar att följa. Ni här inne kanske skriver en?

• rubin

Skall vara i Sthlm i veckan på kurs och kommer förhoppningsvis kunna gå lite på stan om eftermiddagen och kvällen. Nån som kan tipsa om roliga affärer? Vet att det finns en tomteaffär i gamlastan men jag kan inte adressen.

• rubin

Nu blir det mys; must, skumtomtar, clementin och DownTown Abbey julspecial

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!