Inlägg från: luddesmami |Visa alla inlägg
  • luddesmami

Jag längtar till jul!!!

Men herregud..finns det fler som jag alltså? Är totalt besatt av allt vad jul innebär&har varit det sen liten. Just nu längtar jag ännu mer för vår dotter är beräknad till 18dec, så jag hoppas hon tittar ut lite tidigare så hon får vara med. Sonen är då 2,5år&livrädd för tomten men julkappar är ju kul :) Jag har redan en outfit till henne som jag tänkt hon ska ha om hon nu behagar komma ut i tid!

När jag hitta denna tråden var jag tvungen att lyssna på en jullåt, första för i år.
    Hoppas att tiden fram till jul går snabbt, älskar hösten också så den får gärna vara fin. Vi har så mycket att göra innan jul så förhoppningsvis blir inte längtan så lång. Nytt kök/vardagsrum väntar..
    Ha en bra dag alla :)   

• luddesmami

Vi har riktig gran, oftast med röda glaskulor i olika storlekar. Förra året hade vi silverkulor men tror vi kör på de röda iår. :)

• luddesmami

Bra tips..Någon som vet när julsakerna börjar komma ut? Kommer ha ett helt nytt kök&vardasrum när det är dags för pynt&mys :)

• luddesmami

va härligt att ha börjat med julklappar..borde jag med göra för jag kommer ha fullt upp närmare jul. kommer vara höggravid då!

• luddesmami
    Frökenolson skrev 2011-09-12 13:32:33 följande:
    vad många vi är som kommer vara högravida i juletid =)
    Längtar som en tok, ska nog pyssla lite idag tror jag, "höstpyssel". ;)

roligt! jag hoppas att våran bebis vill titta ut innan julafton. har bf 18e så hålla tummarna kan man ju göra! jobbar ändå fram tills en vecka innan. jobbar med barn så inget värre lugnt yrke så kanske inte behöver gå över tiden denna gång.

åh vad jag längtar..kollar runt på lite julgardiner men har ej kommit ut så mkt än! 
  • luddesmami
    Pigelinen skrev 2011-09-13 17:11:28 följande:
    I fjol vid denna tid så flyttade vi till vårt hus o jag var gravid BF i jan o då skylde jag på gravidhormoner att jag var så julsugen, vad ska jag skylla på iår???

va smart! då vet jag precis vad jag ska skylla på :) sambon tycker nämligen jag är helt knäpp med allt som hör julen till!
  • luddesmami

är helt sjuk sugen på julmat! kan väl vara för jag är gravid också. jag längtar efter glögg&pepparkakor...&julmusik!!!

• luddesmami
    xMariax skrev 2011-09-21 09:23:03 följande:
    Hehe här går man runt och sjunger jullåtar redan. vi håller dessutom på att flytta och behöver därför nytt pynt! :D funderar på hur jag ska pynta. dessutom längtar jag mer eftersom jag har bf den 19 december. ;)
    Kul! Jag har bf 18e dec :) Vi håller på att renovera kök&vardagsrum som sitter ihop så behöver också massa nytt pynt&fint :)
  • luddesmami
    xMariax skrev 2011-09-21 09:41:37 följande:
    Luddesmammi: ja men när det är så så är det ju lite krav på att köpa nytt! ;)
    visst är det ;) tänk att sambon går på det att vi kan ju inte ha den gamla skiten :) haha!
  • luddesmami

Jag kommer klä granen lite tidigare igår eftersom vi väntar smått, vill inte komma hem från BB och ha varit utan julgran! Annars har min familj klätt granen ngr dagar innan jul men när jag fick egen familj väljer jag att klä den lite tidigare då jag vill kunna njuta av den och gå och titta på den!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!