Inlägg från: Yoyna |Visa alla inlägg
  • Yoyna

Jag längtar till jul!!!

Mariohn skrev 2011-09-12 12:31:03 följande:
    Jag gillade julens hjältar  

Jaa! Bästa ju! Julhunden!

Älskar också julen och börjar längta!
    luddesmami skrev 2011-09-12 12:46:51 följande:

Vi har riktig gran, oftast med röda glaskulor i olika storlekar. Förra året hade vi silverkulor men tror vi kör på de röda iår. :)

Japp, riktig gran med röda kulor ska det vara! Glaskulorna i toppen och de mindre omtåliga i barnhöjd
  • Yoyna
    M 1980 skrev 2011-09-12 13:01:34 följande:
    Förra året när vi pyntade granen så ville ju barnen självklart vara med, och jag tjatade på dom att dom måste vara försiktig med glaskulorna, det slutade att jag själv hade sönder 3 st, där fick jag.Skrattande

Haha, synden straffar sig själv
  • Yoyna
    Nina 160 skrev 2011-09-12 13:04:03 följande:
    Har också börjat planera julklappar är också höggravid då!

Oh, ja det är verkligen dags att börja planera och köpa julklappar, blir så himla dyrt annars! (Men jag kommer inte att vara höggravid i juletid! )
  • Yoyna
    Anbe skrev 2011-09-12 13:40:57 följande:
    Nån som har tips på bra deckar/thriller böcker till en karl?
    Mankell, GW Persson, Guillou?
  • Yoyna
    EeMe skrev 2011-09-12 14:02:24 följande:
    I vår gran har vi blanka röda kulor i olika storlekar och matta guldiga samt små lampor, naturligtvis en stjärna på toppen!

Mitt största aber för kommande jular nu när vi bor i hus och kommer ha en STOR riktig gran är att hitta en fin julgransmatta.... Har ännu inte hittat ngn jag gillar...

Måste hålla med!!! Hittade en jättefin i filt ett år, tror det var på designtorget. Blev för snål och ångrar mig fortfarande... Så vi är utan än så länge, det går det med
  • Yoyna
    EeMe skrev 2011-09-12 14:49:07 följande:
    man får fylla upp med julklappar
    Precis!!! Ju fler dessto bättre!
  • Yoyna
    M 1980 skrev 2011-09-20 08:32:23 följande:
    Vad har ni för favoriter på julbordet på julafton?

Julskinka!!!
  • Yoyna

Min sexåring och min tvååring har kollat på Gubben Pettson och Katten Findus - Julkalaendern den senaste dagarna och vi älskar den alla tre, skrattar åt olika saker förstås men den är helt underbar. Så roliga repliker! Rekommenderas!  

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!