-
-
Jag brukar göra en julkalender i form av en smällkaramell.
Jag tar en tom hushållsrulle o rullar in den i julpapper.Endarna knyter jag ihop med ett rött långt paketsnöre så den kan hängas upp.Sen så har jag slagit in små presenter,numrerat dem o hängt den i snören runt smällkaramellen.
Lätt o snabb att göra. . -
http://www.coolstuff.se/?gclid=CPr-4IDgu6sCFQK-zAodziDetw
http://www.coolstuff.se/Kylskaps-bergochdalbana
Sista länken..de grejerna hade jag i sonens adventskalender förra året. Mycke uppskattat o välanvänt.Ett under att de har hållit hitills *peppar,peppar* :)
-
Jag började köpa julklappar redan i somras.Det var rea på just de spelet som jag vill ge till barnen.
Nu letar jag efter gardiner med ljusslinga i sig.Någon som vet vart man hittar såna? -
Finns det någon tråd för julegott?
-
Vart köpte du denna?GossipGirl skrev 2012-11-15 10:08:09 följande:Oj, var lite för snabb. Vi är ju nämligen precis på väg att flytta tillbaka till vårt hus och har rensat en hel del - visste inte vad vi ska ha i fönstrena mot gatan nu till jul och då ville mamma sponsra oss lite. Mys.
Det var så mysigt att åka på shoppingrunda med mamma igår. Mysigt att bara få umgås och roligt att jag hittade så mycket.
Hittade bland annat den här nya älsklingen! Först fotade jag den bara lite i smyg för jag planerade att sy en liknande. Men sen fick de små detaljerna, typ "Home sweet home"-bandet och så mig att köpa den istället! Fanns flera olika saker i samma stil, en tygbonad med en ficka för julpost och jag tänker sy något sånt istället. Älskar ju att sy men den här var så fin bara i sig själv. Materialkostnaden hade blivit mycket högre om jag skulle sytt något liknande själv också så det var ju rent utav lite ekonomiskt av mig ;) Haha.
Jag kunde knappt hålla mig - började slå in små paket direkt.
Vill ha =) -
Hur har du gjort denna?BängtRagnhild skrev 2012-11-24 22:28:53 följande:
Håller på med sonens kalender. Alla tårtbitar är vikta och limmade men hälften kvar att fylla och dekorera! Förhoppningvis kan jag behålla tårtbitarna till nästa år för det tar rätt lång tid att göra dom...
-
Jag hittade min spelande kyrka.littlemisstrouble skrev 2012-11-24 13:55:17 följande:Var det inte någon som letade efter en spelande kyrka? Tror det var houseofhedda som har en sådan. Såg i någon av alla jultidningar.
En affär som heter ljus o miljö hade såna.Vart så glad. -
Ja o den e provspelad en gång...eller två....littlemisstrouble skrev 2012-11-25 21:44:02 följande:Min lycka, Ah du hade redan köpt dig en kyrka då
-
Var o fick en plastgran med fungerande ljusslinga o en kartong kulor gratis igår.
Vet precis vart den ska stå om 5 månader. -
www.familjeliv.se/Forum-19-88/m50894523.htmlPigelinen skrev 2013-08-20 15:35:29 följande:Hjälp, syrran ska till Ullared nästa vecka och vill ha önskelista till barnen nu!!!! Lilla kommer att vara 3år till jul och stora 5½år... fick hjärnsläpp eftersom jag inte tänkt alls i julklappar än..
En ullaredstråd. Kanske du kan hitta inspiration från dem som varit där nyss. -
Funderar på att brodera något liten tavla till sonen.
Tips på vart ifrån man kan skickar efter. -
Som julkalender till sonen i år, ska jag göra ett pussel, där han får en ny bit varje dag.
Han har använt mig kamera väldigt mycket nu i sommar, fotat allt både under o över vatten, så bilden kommer att föreställa en kamera som han kommer att få.
Utöver det blir det nog lite kläder.
Han fyller 3 veckor senare så då blir det ju mer paket. -
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få det så bra som möjligt.lalasmama skrev 2014-08-16 21:53:07 följande:Min lycka - vilken rolig ide hur gör du pusslet? Klipper ut själv? Eller där du framkallar foton?
Får testa mig fram.
Men jag har tänkt att printa ut en egen bild o klistra fast den på en bit kartong.
Sen använda en tapetkniv för att skära ut bitarna.
Sen slå in dem i små paket. Sonen har så mycket småplock så han behöver inte mer o godis äter han väldigt sällan, så sånt får vi bara slänga. -
Jag vann 2 biljetter till den stora julkonserten med bla Magnus Carlsson idag.
-
Jag ska snart börja med sonens julkalender.
I år tänkte jag göra tomteluvor i papper som jag kan fylla med små saker/godisar o hänga i granen.
Men får se hur det blir med gran då vi funderar på att fira på hotell eller liknande för vi har tröttnat på att sitta ensamma.
Vet någon något mysigt ställe i södra/mellersta delen av landet så tipsa mig gärna. -
Tack, ska kolla upp era förslag.