Inlägg från: lillamaa |Visa alla inlägg
  • lillamaa

Jag längtar till jul!!!

Här borde jag ju kunna få tips på vart jag kan hitta gardiner till köket och till barnens rum!
    Till barnens rum tror jag att de får bli tomtar. Till köket föredrar jag rött eller vitt med något mönster.

Och vart hittar jag juliga duschdraperier?

• lillamaa
    Grymt sa grisen: bjuder man över någon på glögg och pepparkakor så bjuder man över någon på glögg och pepparkakor. Skulle det serveras någonting utöver det så är det en trevligt bonus. Tycker jag Skrattande
  • lillamaa

Förra året hade vi en "aktiveringskalender" åt tösan, istället för en paketkalender. Då gjorde vi någonting varje dag och de var mkt uppskattat. Tänkte försöka med samma sak i år och har lite tomma luckor som behöver fyllas. Har ni några tips och idéer?

Såhär se listan ut hittills:

Tösans aktiveringskalender:
    1 Julstäda (framförallt i ungarnas rum) och avsluta med ett glas julmust
    2                                     (+ fortsätta julstäda för mamma)
    3 Julpynta
    4 Leklandet
    5
    6 Läs julbok - titta Madicken, det snöar
    7 Julfilm
    8 baka pepparkakor
    9
    10 Klä granen
    11 Göra julkort
    12 Baka lussekatter
    13 Läs julbok
    14 julfilm
    15
    16 Apelsiner och nejlikor
    17 göra julgranskulorna
    18 Handla julklappar till lillebror och gudmor
    19 Badhuset
    20 läs julbok
    21 julfilm
    22
    23
    24 Julafton, morgonpaketet

• lillamaa

Nej hon vet inte vad de ska bli i förväg. Inget är spikat (förutom julafton Tyst). Förra året skrev vi små rim på lappar som hon fick just före vi skulle göra vad det nu var vi skulle göra.

• lillamaa

Å vad bra att ni tog upp hoppets stjärna. Jag hade ju helt glömt bort det. Ska börja handla redan idag när jag går till affären vid lunch.

• lillamaa

Skriver inte så ofta men läser allt ni skriver.

Måste fråga er varitfrån ni beställer fotokalendrar?

• lillamaa

Vad roligt att det är liv i denna tråd igen!
    Jag följde den förra året. i år vill jag nog vara med och skriva lite, även om jag inte är så aktiv på familjeliv.

I år har vi flyttat från hemstaden. 4 timmars bilfärd bort! Jag har börjat på universitetet och har fullt upp, vilket är tur för annars hade jag inte kunnat tänka på någonting annat än längtan till jul. Det ska bli spännande att se om den riktiga julkänslan infinner sig här med.

Just nu sitter jag och väljer ut julbilder till en fotobok som jag ska beställa. Sonen är besatt i foton så tänkte att det kunde vara en bra julklapp!

• lillamaa

Är det någon som vet någonting om dessa ljus: www.yankeecandle.se/ProductView.aspx&TM=58&SM=80&ReturnUrl=%2fProductList.aspx%3fTM%3d58%26SM%3d80%26Color%3d1

Är lite sugen på att beställa men de kostade ju en del så vill höra med er om de är värda priset?
    Jag har gärna doftljus men ogilla när de "tar över". Det ska dofta lite så där lagom ni vet ;D

• lillamaa

Jag har varit tvungen att stanna hemma med barnen idag, de var risiga i magen igår så jag fick hämta hem dem från förskolan. Nu är de pigga och glada men jag håller dem hemma en dag extra, för säkerhetsskull.
    Tanken var hur som helst att jag skulle hinna ta igen lite hushållsarbetet nu när vi är hemma, annars har vi så långa dagar på skolan och förskolan. Tvättberget börjar bli farligt högt, disken börjar också samlas på hög och dammsugaren behöver rastas. Och vad gör jag? Jo jag sitter här och läser! Ja och så läser jag alla underbara julbloggar också! Måste tipsa om julbloggar.se/sida-1/ utifall att de finns någon stackare här som har missat den sidan!

Till mitt försvar så har jag faktiskt knåpat ihop en julklappslista! Namn på alla som ska få + vad de ska få. Nu är det bara att börja handla!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!