Inlägg från: korfu08 |Visa alla inlägg
  • korfu08

Jag längtar till jul!!!

Jag gillar också julen, men pyntar inte alls före första advent och pepparkakor bakar jag i december, vill inte förstöra julstämningen som december har. Men nog längtar jag allt bort från denna gråa och trista månad.Jag är inte nån älskare av hösten och vintern annars förutom december.

• korfu08

En jättefin julskiva är den med Adolf Fredriks körer, de sjunger vackert och bra och har traditionella julsånger.

• korfu08

Jag längtar tills jag kan spela alla julskivor igen. Jag älskar julmusik och sjunger i kör, så min stackars familj får stå ut med julmusik från oktober och fram till jul, stackars dem. Har säkert 10 julskivor, köper en ny om året, vet inte vilken jag skall köpa i år ? Funderar på denna med Sanna, Shirley och Sonja.

• korfu08

Köper färdig julskinka för vi firar jul med en del andra familjer i en stor lokal och då gör min pappa julskinkan och sen firar vi jul hemma på juldagen, så då räcker en liten färdigköpt skinka för oss. Själv älskar jag julmusik, men julfilmer är jag sämre på.

• korfu08

Jag längtar också till julen och all tid innan med alla ljus och lucia och lite snö förhoppningsvis. Det lyser upp i mörkret

• korfu08

Gillar själva julen, men inte stressen inför julen att allt skall vara så perfekt.

• korfu08

Vi tar fram adventssaker nästa helg och har glöggmys på lördagen för på söndagen är vi borta. Jul visst längtar jag dit, men gillar inte stressen innan.

• korfu08

Vi firar alltid jul hos min pappa och hans sambo med hennes söner och barn, och vår dotter och så har vi knytis, lika trevligt varje år. Juldagen hemma det är så skönt att gå hemma och slappa och annandag jul hos min mamma och hennes man och de bor i skärgården så det blir lugnt och mysigt.

• korfu08

Kläder är väl alltid bra att ge de riktigt små eller nån liten bebisleksak.

Det finns ju leksaker för riktigt små,  jo jag vet pulka gav vi vår 10 månaders första julen och hennes glädje att åka i den, nu är hon sex år, men älskar forftarande sin pulka.

• korfu08

Jag längtar också till jul och köpte julpapper på IKEA idag, de hade riktigt fint, och jag önskar mig snö på julafton och en lugn och skön jul. Brukar ha som mål att julklappar skall vara köpta innan Lucia.

• korfu08

Jag börjar lagom tidigt att planera för julen däremot avskyr jag att köpa julklappar i sista stund. Så jag köper lite då och då istället och på det sättet blir julen inte lika stressig och handlar julmat lite då och då i december, om man inte gör allt i sista minuten så blir inte julen så stressig.

Så lagom är bäst och sprida ut all handling för julen är mitt recept för att slippa känna att julen är stressig. Men bakar pepparkakor gör jag först i december däremot.

• korfu08

Ja visst längtar jag till jul,men har så mycket fram till dess, att jag inte hunnit med att fundera så mycket kring jul

• korfu08

god fortsättning har haft en jättebra jul och firat med min nya familj sen några år pappas sambo och hennes söner med familj, superskoj. Och fick jättefina julklappar fast jag mest tycker barnen skall få julklappar.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!