Jag längtar till jul!!!
Vilka härliga julassossiationer jag fick nu!! Den där kladdpepparkakan, finns det recept på den här nånstans i tråden?
Vilka härliga julassossiationer jag fick nu!! Den där kladdpepparkakan, finns det recept på den här nånstans i tråden?
Hittar inte receptet Ligger det långt bak i tråden?
Angående Gekås så är ett tips att åka så att man är där runt 15-tiden, då brukar busslasterna med folk som åker hyrda bussar åka hem och det blir mindre folk som trängs. Jag har varit där både mitt i veckan och på fredagar och då alltid efter kl 15 och har inte ens behövt köa i kassan!
Att julen är så härlig och så speciell är ju för att man får gå och längta efter den hela året. För mig förstörs det lite om man börjar för tidigt med pyssel, pynt och julsånger. Kvällen innan 1:a advent tar jag fram adventssakerna och sätter upp det så att det är på plats på morgonen. Innan dess äter vi inget julgodis och dricker ingen julmust. Jag tycker att det är lite av grejen med jul att man gör det bara just i december.
Julmusik är svår tycker jag eftersom jag avskyr "högtidlig" och vemodig julmusik. Den måste vara glad och lättsam för att jag ska gilla den. Därför har jag svårt för alla affärer som spelar "Hosianna" och liknande.
Älskar Liseberg på julen! Bor ju i Göteborg så för mig är det lätt att ta mig dit, men rekomenderar verkligen alla som kan att försöka ta sig dit nån gång.
Det sägs att det snöade här i Göteborg igår. Jag har uppenbart missat det för det enda i snöväg jag såg var en hagelskur på eftermiddagen. Jag hoppas dock på en massa snö över jul!! Vore underbart!
Jag har idag bokat en dvd med Trolltyg i tomteskogen. De släpps den 1:a december. Julkänsla för mig!
Här är det frost just nu, men när det tinar upp lite mer senare idag ska jag ut och plantera om krukorna där ute med vinterväxter. Ska plocka lite mossa och så med. Får passa på innan det är frost hela dagarna så att man inte får loss något.
Nu har jag varit på Plantagen och de har en del julgrejer där. Inte så jättemycket i min smak men en och annan godbit fanns det ändå.
Krukorna utanför ytterdörren är nu omplanterade och det är bara att hämta hem granris och mossa kvar nu. Härligt!
Har köpt nya julgardiner till dotterns rum och fått hem dem nu. Det blev de här fast som färdigsydda längder med öljetter. Blir jättefint i hennes rum.
Fanns lite annat smått och gått som jag mycket väl kan tänka mig att beställa från Jotex julsortiment...
Har köpt in ett par jultidningar, bland annat Mat Magasinet Jul. Den kan varmt rekommenderas.