Inlägg från: litenlind |Visa alla inlägg
  • litenlind

Att julen är så härlig och så speciell är ju för att man får gå och längta efter den hela året. För mig förstörs det lite om man börjar för tidigt med pyssel, pynt och julsånger. Kvällen innan 1:a advent tar jag fram adventssakerna och sätter upp det så att det är på plats på morgonen. Innan dess äter vi inget julgodis och dricker ingen julmust. Jag tycker att det är lite av grejen med jul att man gör det bara just i december.

Julmusik är svår tycker jag eftersom jag avskyr "högtidlig" och vemodig julmusik. Den måste vara glad och lättsam för att jag ska gilla den. Därför har jag svårt för alla affärer som spelar "Hosianna" och liknande.

• litenlind

Jag har idag bokat en dvd med Trolltyg i tomteskogen. De släpps den 1:a december. Julkänsla för mig!

Här är det frost just nu, men när det tinar upp lite mer senare idag ska jag ut och plantera om krukorna där ute med vinterväxter. Ska plocka lite mossa och så med. Får passa på innan det är frost hela dagarna så att man inte får loss något.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!