Inlägg från: Jotti |Visa alla inlägg
  • Jotti

Jag längtar till jul!!!

Jag har gått och längtat efter att tråden skall dyka upp igen. Härligt att veta att det finns fler jul-tokiga människor i vårt avlånga land .

• Jotti

Jag startade en tråd på FL igår men det är väl klart att jag ska ställa frågan här där folk är lika förtjusta i julen som jag är ...Vi ska ha julbasar i min sons skola och jag skulle vilja ha lite bra idéer på vad vi kan göra/sälja för att få in pengar till klasskassan. Gärna lite orginella idéer. Uppskattar alla tips.

• Jotti
    fluu skrev 2012-09-09 20:08:02 följande:
    www.husebybruk.se/julmassan/  Hit åker jag om två månader. Längtar!

Nu har jag också bokat. Vi bor en bit i från så det blev till att boka in sig på hotell. Jag längtar redan. Vilket underbart ställe det verkar vara
  • Jotti
    MamaPapa skrev 2012-09-13 00:09:22 följande:
    Jotti - förra året gjorde jag "snowman soup" till vår skolas julbasar - sålde slut på nolltid. Det är drickchokladpulver (typ Oboj), fint förpackat i cellofanstrut eller billig glasburk tillsamnans med marshmallows och en mini-polkagrisstång. På påsen/burken sätter man en etikett med instruktionerna skrivet som rim. Googla snowman soup så får du se bilder och massa varianter / ideer. Du kan inspireras av dikterna / rimmen o skriva egna på svenska.

Oh det låter ju underbart. Tack snälla för tipset
  • Jotti

Hej alla julfantaster. Jag sitter och planerar inför höst/vinter (läs jul)..och kom ihåg en julmarknad i Växjö trakten som jag hade tänkt besöka förra året men som aldrig blev av. Nu minns jag inte vad marknaden heter. Är det någon som vet vilken jag tänker på?

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!