Inlägg från: astro |Visa alla inlägg
  • astro

Jag längtar till jul!!!

Vi har en extra underbar jul för den börjar med att vårt fjärde barn fyller år. Så först firar vi hennes födelsedag, hon får sina presenter och önskad godsak (hon gillar inte tårta så hon får något annat istället - i många år var det pannkakor som gällde), alla de andra barnen får varsin present, och sedan gliiider födelsedagen lite snyggt över i julfirande.
    När barnkull nr 1 var liten så pyntade vi i smyg natten till julafton, så att barnen vaknade med glitter överallt

Sedan lagar maken mat heeeela dagen. Julmiddag med gigantiskt julbord (resterna räcker till nyår), maken och jag och alla ungarna (förra året var vi alltså sju runt bordet, i år blir det åtta) bara njuter ...
    Därefter lite lugn och ro följt av julkpassutdelningen (utan utklädd tomte av två skäl - ett, jag tror på den riktiga tomten, och två, vi testade det en gång i alla fall och det var inte ett dugg uppskattat) och en härlig kväll under vilken alla pysslar med sina nya saker och av och till umgås. Har vi en bra film på gång kanske vi avrundar med att se den och dricka lite glögg.

Egentligen är det skönaste med julen att vi är tillsammans. det och den goda maten. Själva firandet är inte så märkligt. 

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!