Jag längtar till jul!!!
Här är en till som längtar till julen. Idag ägde det första saffransbaket rum och nu ligger massor av nybakade saffransbullar på köksbänken!
Här är en till som längtar till julen. Idag ägde det första saffransbaket rum och nu ligger massor av nybakade saffransbullar på köksbänken!
Förresten, ni som varit på Gekås, är det någon som vet vad julkalendrarna med leksaker i kostar? De finns med Lego, Hello Kitty, Polly Pocket osv... som en vanlig julkalender fast med leksaker bakom luckorna. De kostar 199 i min lokala leksaksaffär.
Nu ska jag snart iväg på julfika med kusiner och kusinbarn! Saffransbullar, pepparkakor, julmust osv... hela kitet! Att tjuvstarta är ju underbart. Tur man har en lite tokig släkt.
Ikväll ska jag åka på julauktion! Det är en underbar jultradition. Jag, min moster och mina kusiner har gjort dörrkransar och hjärtan som ska skänkas till försäljning. Mycket mysigt! Får se vad jag kommer hem med, men förhoppningsvis något juligt.
Jag skulle också strunta i gardinerna! Jag tycker visserligen att plommonfärgat och rött kan funka ihop, men det beror ju på stilen i övrigt.
Jag har precis griljerat min första skinka! I livet. Jag har varit vegetarian sen jag var 15. Numera äter jag fisk och kyckling men inte annat kött, så jag visste inte ens hur jag skulle göra först... Jag visste hur man griljerar men inte vad jag skulle göra med grisrumpan innan... Men det gick fint! Jag gjorde den till min sambo som ÄLSKAR kött och framför allt julskinka, men han jobbar natt och sover fortfarande så han har inte smakat och bedömt min insats än. Den luktar gott i alla fall.
Jag tittade efter glöggte idag men jag hittade inget. Får gå till mer säkra källor istället...
Nu har jag och sambon precis ätit julmat. Jansson, korv, köttbullar, rödbetssallad, julskinka och senap. Fast i affären kallas skinkan fortfarande helgskinka, så det kanske bara var vanlig helgmat då...
Jag fick i alla fall MVG av sambon för skinkan! Han sträckte sig så långt som att påstå att det kanske var den godaste skinka han ätit, men han är nog lite partisk... och jag gjorde ju inte så mycket...
Ny snittyta och gärna skåror i rotändan.
Vi kan inte slussa in vår gran eftersom vi bor i lägenhet. Vi har funderat på att ställa den i källaren ett dygn men det är lika varmt där som i lägenheten så det kändes ju meningslöst. Efter att vi hade tagit in den och var uppe på vinden för att hämta pyntet så upptäckte vi att där var det ju svalt, men då var det redan för sent. Hoppas att den håller sig ändå! Än så länge är den superfin och doftar underbart.