Inlägg från: Sarah f |Visa alla inlägg
  • Sarah f

Jag längtar till jul!!!

Jag har redan börjat baka fruktkakor till jul. Åker till London om två veckor för att börja ladda nya julgransgrejor.
    Har en liten webbshop på gång med julsaker, så att det blir legitimt att fixa med julen året runt!

• Sarah f
    Zorba1980 skrev 2010-09-25 10:54:02 följande:
    Sarah f : Vilken jättemysig bild!
    Tack snälla! Jag lägger ned massor av tid o kärlek (och en hel del pluring...) på vår gran. I år ska vi ha minst två granar, för allt får inte plats i en. Min man tycker att jag är lite knasig, men han låter mig hållas. Bra kille!
  • Sarah f
    Elektra82 skrev 2010-09-25 23:54:11 följande:
    Jag behöver ocksa tips pa bra julmusik! Allt jag hade i datorn rakade raderas för ett tag sen, sa jag maste börja om fran början nu... The Rat Pack Christmas är ett maste för mig, men man maste ju ha lite variation.

Nagon som har nagot bra tips pa en bra cd men svenska julsanger t ex? Jag brukar inte gilla alla dessa samlingsskivor som finns... Alla jag har lyssnat pa har haft max 3 bra latar och resten skit. Jag är rätt traditionell av mig och vill inte ha en massa moderna "jul"-latar och tramsiga versioner... Och inget wailande please. Kräks

Förresten verkar det som om IKEA här i Tyskland tar fram julsakerna mycket senare än i Sverige. Inte förrän i slutet pa oktober! Orättvist. Fast mataffärerna har redan börjat ta fram julgodiset, sa jag kan tröstäta lite spekulatius och kanelstjärnor sa länge. Tomte
    Finna salltid julmässan i Lubeck!!!
  • Sarah f

Idag börjar jag baka till jul. Fruktkakor och småkakor som blit extra goda av att ligga i frysen ett par månader.
    Glöggpremiär 3 november, Hubertusjaktens dag.

• Sarah f
    lokisse skrev 2010-09-26 13:49:43 följande:
    har ni nagon bra jul cd med klasika latar som inte är sjungen av carola eller enbart adolfredriks gosskör.
    Ser fram emot Malena Ernmans julskiva. Har varit på hennes julkonsert två år i rad, det var gudomligt.
  • Sarah f
    carro 81 skrev 2010-09-26 21:01:50 följande:
    Ni som har bra koll på London, var har de bäst julsaker att handla där? Sambon ska dit i början av november (och då har de väl julsaker framme hoppas jag?) och han ska shoppa lite till mig. Harrods känns ju rätt givet men mer då?
    Harrods är ok, men Liberty och Fortnum & Mason är högklass!! Harvey Nichols naturligtvis.

Fina kalendrar kan man leta fram på Marks & Spencer.
  • Sarah f
    carro 81 skrev 2010-09-26 22:18:25 följande:
    Ååh tusen tack! Jag har själv inte så bra koll men ska skriva upp allting så får sambon gå där och titta. Han lär väl inte hinna kolla på något annat än julsaker.
    Nästa jul är min webbshop klar! ;)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!