Inlägg från: Drömmaren3 |Visa alla inlägg
  • Drömmaren3

Jag längtar till jul!!!

Vilken toppen tråd =) Älskar julen jag med och kan knappt bärga mig tills man får hänga upp gardiner och stjärnor och kransar och annat juligt.
    Har 3 barn hemma som längtar lika mycket som jag =)
    Har kikat i jul tidningar ich riktigt frossat i allt härligt som finns. Samma sak varje år, börjar tjata om jul pynt redan i oktober *skrattar*
    Men jag har en fråga, när börjar ny pynta? Kanske inte med tomtar och så med med julgardiner och stjärnor och sådant? *nyfiken*
    Och visst är det trist att man alltid måste gå efter en mall, jag skulle lugnt kunna hänga upp lite gardiner och annat pynt nu, blir ju så kort tid att njuta av det annars, men vill inte bli dumförklarad *skrattar* så jag lägger band på mig.....

• Drömmaren3

=) ja precis, bara är inte alltid bara, känns som en evighet. Brukar börja veckan innan advent, brukar inte klara att hålla mig längre *skrattar*

• Drömmaren3

Tack för alla bra svar =)
    Har bestämt mig för att börja samma vecka som advent är i med gardiner och annat, men jag är noga med att inte ljusstakarna och stjärnorna förräns första advent =)
    Men gissa om det kliar i fingrarna.
    Köpte Amelia Jul igår, det är mys att få slå sig ner med den tidningen.....

• Drömmaren3

Bjornis: Ja den har kommit ut nu =) Men måste nog hålla med Arentorpbebis den var inte lika bra som den brukar vara. Förra året gillade jag den bättre. Men lite roliga tips och ideer fanns där såklart. Om inte annat ett och annat smaskigt recept =)
    Och du bjornis jag är säker på att jag kommer att ha smällt upp mina julsaker med den helgen, men visst låter det bra att jag ska vänta till veckan innan *hihi* men känner mig själv, helgen kommer det alla gånger bli *skrattar*

• Drömmaren3

Lantlivs julnummer är mysigt som bara den =) Men jag väntar nu på den 18 november, då kommer drömhems och trädgårds special tidning ut , Julhem, då man får hälsa på i 15 fina hem. Älskar den.
    Alltså 18 november, fast där är just bara inredning, men det gillar jag, att få se hur andra pyntar och har det till jul =)

• Drömmaren3

2 och en halv vecka kvar =)
    Läste här inne att någon satt upp julgardinerna i köket, mina har inte heller tomtar eller något på sig så de är ganska neutrala, funderar.
    Ska i alla fall plocka fram alla gardiner som ska upp om ett par veckor. Men jul tokig som man är så är förmodligen alla gardinerna uppe inom en vecka *skrattar*
    Tycker det är ganska kort tid man får njuta av allt juligt, efter nyår vill jag nämligen inte ha det kvar, varför vet jag inte men då är jag liksom lite trött på julen *skrattar* hur man nu kan bli det? =) Är ju sååå mysigt!
    Någon som kan ge sig till känna, någon som tjuvstartat julen, bara liiiite?

• Drömmaren3

Glögg har jag med druckit =) Underbart gott. Men ska köpa hem års glöggen med saffran, någon som smakat den?

• Drömmaren3

Guslageran:
    Jag tycker man ska göra som man själv känner =) Hade en väninna som skulle ha ett ljusparty i mitten av november ett år, det skulle vara lite jultema så hon slängde upp gardinerna och stjärnorna, och att folk påpekade struntade hon i =) Man ska göra som man själv vill.

Jag kommer alla gånger tjuvstarta och förmodligen redan den 20, brukar aldrig kunna hålla mig längre, och varför skulle jag, tycker det är synd att man ska upp med det så sent, blir så kort stund att njuta av det ju,

• Drömmaren3

Ja 16 dagar kvar =) Vilken mysig tid man har framför sig.
    Hittade mina gamla jul skivor idag *skrattar* men måste nog införskaffa nya, något bra tips på härliga skivor?

• Drömmaren3

Nej har inte det, men det är klart man kan kanske kika på you tube med, men brukar gå så segt där!
    Skulle vilja ha någon bra musik, o helga natt och alla de där vanliga har jag, skulle vilja ha lite ja vad ska man säga, modernare kanske?

• Drömmaren3

=) ja jag skyller på att jag har 3 barn hemma som dels väntar lika ivrigt som jag men också därför att tvätta fönster och stryka gardiner kan ta en evighet när man får springa emellan hela tiden.
    Så igår åkte köks gardinerna upp och det röda hjärtat idag blir det vardags rummet. Men inga stjärnor och ljusstakar ännu.....men ju mer man får upp ju ivrigare blir man =)

• Drömmaren3

Hmmm , jag tittar mig omkring hemma, tycker mig se att lite mer rött smygit sig in i en del vrår *skrattar* Ja vad tusan jag erkänner, har bytt ut lite textilier och så men ingen tomte än så långt ögat kan nå =)
    Men jag är allt bra sugen på att få upp stjärnorna i vardags rummet, inte ljus stakarna än men stjärnorna, dom är ju så fina.....någon som hängt upp dom än?

• Drömmaren3

Ronnbat: Är det något jag lärt mig efter att ha varit sjuk på grund av stress så är det att man måste släppa alla måsten och borden. Strunta i hur du tror att folk tycker saker borde vara, vad gör det om du inte dammat i alla hörn och kanske inte bakat alla kakorna själv, vad gör det om det står någon kartong framme. Släpp alla måsten och gör det du hinner och orkar, resten få bli som det blir =)
    Lätt? Nej det är ju inte det, dessvärre är jag likadan, vill gärna ha det perfekt, men till vilket pris?

• Drömmaren3

Grymt sa grisen: Ser jätte mysigt ut =) Igår handlade jag en ny mysig stjärna på fot och kunde inte vänta utan ställde den i fönstret =) Nu fick jag bara mersmak.....
    Ska hjälpa mamma att städa advent till nästa vecka så mitt ska vara klart tills dess =) inte mig emot....

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!