Inlägg från: Majomajo |Visa alla inlägg
  • Majomajo

Jag längtar till jul!!!

Jag dricker nu årets första glögg! Muuuums!

• Majomajo
    Pigelinen skrev 2010-11-15 10:25:59 följande:
    Ja vist är det gott, men lite fläsk behöver det allt för att inte bli torrt.

Vi ska ha julen här iår (igen ) o även om vi säger att vi inte ska ha så mycket så finns det vissa saker som MÅSTE finnas och jag VÄGRAR köpeköttbullar... Tidigare gjorde vi egen korv också men nu gör jag smeten och steker de som "korvbullar" mycket enklare och lika gott

Mamma brukar fixa jansson o egen lax, tyvärr ska man väl inte äta gravad lax som gravid va? Svärmor får ha med det som amn köper rödbetsallad o sill. Tidigare så gjorde vi egen sill men de är inte så många som äter sill, så de hoppar vi numera o köper.

(ASG... dottern på 2år springer runt och sjunger... JULEN ÄR HÄR, ..... kan det vara så att ajg spelar LITE för mycket julmusik...fniss)
    Nyggravad lax kan man äta, dvs om man (eller mamma) gjort den själv.
  • Majomajo
    Neelah skrev 2010-11-15 11:07:14 följande:
    Vet någon var man kan köpa riktiga röda plädar - såna där lite tjockare med fransar. Vi vill ha det i vardagsrummet, men har inte hittat några.
    På Hemtex har vi köpt tidigare, riktigt tjocka och härliga. Tror att det finns även i år.
  • Majomajo

Om ni ska till tofta måste ni fika i bränneriet! Fantastiskt mysigt och gott! Vi gifte oss där i trädgården för tre år sedan!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!