Inlägg från: Thulan |Visa alla inlägg
  • Thulan

Jag längtar till jul!!!

Hej! Vad roligt att med en jultråd i år igen! Alltid lika skönt att det är fler än jag som är ute i god tid med julplanerna=) Känns som att jag kommer hänga en hel del i den här tråden fram till jul=)

Ha en fortsatt trevlig kväll!

• Thulan

Det är så härligt att se att det finns fler julnördar där ute i landet=) Jag får ofta kritik för att jag pratar om julen alldeles för tidigt men det finns ju inget bättre! Bara drygt 2 veckor kvar nu innan julen sätter igång på riktigt och det kliar i fingrarna på mig att så sätta igång att pyssla, baka, lyssna på julmusik och bara njuta=)

Har köp ett helt gäng jultidningar dag som jag ska krypa upp i soffan och njuta av tillsammans med en kopp glögg=)

• Thulan

Härligt att det är fart i den här tråden igen! Jag är dålig på att skriva själv men jag kikar in och läser varje dag. Det är så skönt att det finns fler julnördar där ute=)

Här är några gamla trådar med julgodis och andra juliga recept som jag har sparat i mina favoriter i många år=)

www.familjeliv.se/Forum-22-72/m13818061.html

www.familjeliv.se/Forum-22-72/m24932932.html

www.familjeliv.se/Forum-22-72/m5490534.html

www.familjeliv.se/Forum-22-72/m1297819-1.html

Ska ta och läsa igenom dem igen och skriva ner dem som jag tycker verkar bra, bättre att ha alla recept på samma ställe än i en massa gamla trådar på FL=)

• Thulan
    Eena skrev 2011-10-16 20:05:09 följande:
    Hej! Var aktiv i tråden förra hösten och efter att ha följt er en tid börjar även min längatn komma igång. Köpte första julklappen i helgen och har börjat planera för hoppets stjärnas paket. funderade på att besöka den gammeldags julmarknaden i Arboga i år. Nån som vet om den är bra?

Jag bor i Arboga så jag besöker julmarknaden varje år och jag tycker att det är supermysigt! Helt klart värt ett besök för stämningens skull. Jag rekommenderar även ett besök på Arboga museum under julmarknaden där man kan julpyssla och en massa annat kul=)
  • Thulan

Idag bakade jag mjuk pepparkaka, en sån där färdigmix som man kan köpa och som man slänger ihop på nolltid. Jag kan lova att det luktar gott här hemma och kakan är nästan helt uppäten redan, supergott!=)

• Thulan

Jag har letat i varenda affär efter Tv och radions julkalender men hittar den ingenstans. Brukar den inte finnas i butikerna vid den här tiden på året? Inte så jätte lång tid kvar nu till december=) Idag har jag börjat med inköpen till julbaket, är så sugen att sätta igång!

• Thulan

Har följt den här tråden ett tag, skrev lite förra året, men det är inte förrän nu som jullängtan för i år har börjat komma. Har köpt en hel del julklappar redan, lite kläder från nätbutiker med sommarrea, cdons rea och en del i Ullared förra veckan. Känns skönt att vara ute i god tid även fast det kan bli rätt dyrt, iaf när man handlar till ungarna, lätt att glömma bort vad man har köpt. Har också börjat skriva julklappslista så att jag vet vad dom ska köpas och på så sätt kunna dela upp inköpen under hösten.

• Thulan

Oj, råkade skicka för tidigt. Skönt att slippa köpa allt i december när det är så mycket annat som kostar då. Visserligen har jag de dyraste presenterna kvar till barnen och maken men det tänkte jag sprida ut och köpa under hösten. Kollade igenom julklappsgömman, 15 julklappar, 15 paket till dotterns julkalender och samtliga paket till vår julklappslek som vi leker på julafton. Jag har skrivit en lista med vad jag ska köpa till vem så man enkelt har koll på vad som är kvar att köpa.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!